Efter nian så söker jag till närvårdare...

2013



Har inte hänt nått speciellt idag förutom att det är måndag. Jere kom till mig efter skolan och vi pratade bara om en massa random stuffs + åt choklad!♥ Just nu sitter jag och pratar med Isac, som jag troligen kommer göra hela kvällen om jag inte ser ett eller annat avsnitt av GG. ;)
 
Jo, har diskuterat med mamma en hel del och jag trodde seriöst inte att jag skulle säga det men jag stryker medieassistent drömmen. Jag söker nog till närvårdare i Gamla Vasa istället. Och det är för att som medieassistent, visst kan det bli roligt och så för jag gillar att fotografera och skulle vilja arbeta som journalist. Men lönen och lediga arbetsplatser är dåligt, då måste man åka utomlands och skaffa jobb där när familjen är kvar i Finland. Dessutom finns det inge internat, så måste bo hemma och vakna 05:30 varje morgon när jag ska till skolan. Så jag tackar nog nej, det får bli en hobby istället.
Men som närvårdare så kan man välja många olika som akutvård,rehabilitering, vård och fostran av barn och unga, mentalhälsoarbete och missbrukarvård, sjukvård och omsorg, munhälsovård, handikappomsorg eller äldreomsorg.
Och dessutom får man bo på internat, haha. Jag har aldrig riktigt lagt märke till närvårdare, utan bara tänkt på medieassistent. Sen ett litet till plus är ju att största delen av mina kompisar kommer att börja i YA. :) Så närvårdar kan bli intressant det också. 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?