Årsresumé 2014

2014



Hejhej, nu blir det dags för att ta en titt över året som gått! Ni kan också kolla in förra årets genomgång som finns längst ner i kategorierna.
 
I Januari så fick vi våra klasströjor i 9c. Jag var på bio med Jere och såg "100-åringen som klättrade ut genom fönstret och försvann. Var på prao med Jannike och Emelie.N till HVC i Vörå i en vecka. Sen sovde jag över hos Jannikes en kväll och vi var till slalombacken och gjorde ett till hål i örat med nål därefter. Sen så har jag gymmat en del 
 
 
 
I Februari så var jag till Haparanda och bodde i en stuga med Jere, Mirjam och Kjell. Sen shoppade vi på ikea och åt varmkorv. Jag shoppade i Vasa och råkade gå förbi Krista Siegfrids som uppträddei Rewell center. Jag var med Jere på Oravais revyn och sedan var vi på Vörå revyn. Det var här jag klippte håret kort och jag saknar det verkligen.
 
I Mars så har jag varit ut på drift med vännerna och för att tacka chauffören så köpte vi en finfin cactus,haha. Har också varit till Nykarleby och ätit Pizza med Kevin, Sam och Anton. Sen så har jag fotograferat en del.
 
 I April så var det påsk och jag älskar påskägg! Jag hade halvårsdag med Jere så jag stekte korv åt honom.I skolan så hade vi veteranfest för att hedra veteranerna. Sen så var jag jätte förkyld så jag snöt Jeres roskis full med snor haha!
 
I slutet av Maj så var det skolavslutning och jag gick ut grundskolan/9:an. Högstadiet var nog den tuffaste tiden i mitt liv och jag tror att många håller med mig. Men saknar många från skolan fast träffar de flesta på fritiden. Var vid grillen på kvällen och firade.
 
 
 I Juli så träffade jag Alexander på vörå dagarna vid storberget. Har ju känt honom ett år tidigare också men vi klickade först nu.(jag ska göra ett inlägg om det senare) Det var bästa månaden på hela året! Har nog aldrig varit sådär lycklig som jag var då. Hade jätte kul på sommarlovet med Jannike & co och Alexander som på sätt och vis bodde hos mig. Vi simmade och åt glass varje dag med Lucas och lärde känna varandra bättre på samma gång. Sen tar han med mig på resa till Piteå via Haparanda. Och Sam fick komma med,hihi. Det blev översvämning där då vi var. Sen kom jag hem och hann umgås med kusin Ida som var på besök från Stockholm. BÄSTA MÅNADEN! ♥
 
I Augusti så var jag på konstens natt tror jag? Den första bilden säger mig det typ. Sen så umgicks jag med vännerna mycket och var med Kevin till ett ställe och simmade. Sen kom Alexanders bror och hans familj från Piteå till Petalax. Skolan började ju dessutom! Ny start, ny skola. Men första veckan hade jag 39 graders feber och de tänkte skicka mig till akuten, hehe. Dålig start..
 
 
 
 
 I Septemberså fyllde jag 16 år! Fick VS av Alexander! Var på bio på sextape med två andra couple. var till Staden en del och åt vid Rax och sånt. Bodde ju på internatet här.
 
 
 I oktober så hade vi combi studier och jag lärde känna några från närvårdar klassen bättre och bättre. Sen var jag till Tuuri och shoppade med Jannike, Niklas och Stanislav. Käkade nudlar dag in och dag ut på internatet.
 
 
I November så började jag känna Emma riktigt bra♥ Och vi tog klassfoto med några sköna tjejer. Sen tittade jag mycket på serien awkward med Alexander. I början av November eller i slutet av oktober  så var det ju halloween så jag klädde ut mig till ett skelett och målade mig och sen drog jag iväg till Komossa på fest.
 
I December så har jag haft en riktigt bra jul! Har haft choklad kalendrar för 25 € haha. I Julklapp fick jag VS av sötnos ohoohohoho. Sen har tomten varit och nu de senaste dagarna så har vi bara spelat kort och svängt dygnet bakochfram!  Ett riktigt bra år!
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?