Back in Finland

2014



Halloj, är tillbaka i Finland nu efter en riktigt bra helg i Haparanda med Jere, Kiti, Mirjam och Kjell. Vi åkte 11 tiden på morgonen och kom fram 17 tiden TYP. Fast då hade vi paus och åt också. Sen så gick vi in i några småbutiker och köpte tuggummin, korv och godis. Sen så for vi till stugan där vi skulle övernatta, jag och Jere gick ut med deras hund Kiti en kvällspromenad och det var hur mycket snö som helst. En halvmeters snö med över 5 meters höga snöhopar. Det var riktigt mycket snö där i Haparanda och ändå bara -4 grader. 
Det var riktigt mysigt där, på morgonen därpå hade jag svårt att få upp Jere ur hans skönhetssömn, haha. Men vi for oss iväg till ÖoB, ICA, Ikea och shoppingcenter.
Fick inte shoppat några kläder eftersom det bara fanns de butiker som finns i Vaasa. Men en hel massa nödvändiga saker kom jag hem med.  Klockan 18 så for vi hemåt, då satt jag och Jere och åt våra megapåsar med godis från Candyworld, sen så somnade jag. Vi stannade två gånger och 12 tiden så var vi tillbaka i Oravais. Jag sovde över där och åkte hem igår (måndag) kl.16. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
igår på kvällen så var Stig, Ida, Sofia och Marcuz på middag hit. (Kusinerna från Sverige och Marcuz).   22 tiden på kvällen så for jag, Ida och Marcuz ut på en cruis till Oravais, haha. Träffade Jere där ♥. Sen satt vi och åt en franska och pratade till över tolvslaget. 
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?