Läs alla hjärtkrossade

2014



Har någon någonsin gjort slut med dej? Och du vill verkligen vara med den personen fast h*n beter sig som ett svin mot dig. Du visste bara att h*n inte brydde sig om dig mera, och att h*n kommer att lämna dig? 
Men har du någonsin tänkt på, att du är INTE ensam. Varenda människa på jorden har känt något slag av sorg. Det hör till livet att man ska bli hjärtkrossad, varför? Kanske för att lära sig av sina misstag. Och sen det viktigaste, du trodde att h*n var den rätta och du vill att h*n ska vara det. Men sanningen är att h*n var inte det, nej. Alla kommer att hitta "den rätta" någon dag, vissa tidigare och vissa senare. Du vill väl inte vara med fel person? 
 
Såhär gick det för mitt kärleksliv..
Jag har blivit hjärtkrossad kan jag säga. Det går inte heller att beskriva, det känns bara som att allt är över och du kanske inte vill leva mera. Jag var deprimerad 6 månader, det är ett halvt år. Och det var förjävligt. Men vet ni hur jag kom över det? Jo, tillslut så hittade jag en annan, som jag fick känslor för. Och sen började jag umgås med mina vänner allt mer och mer. Han blev min bästa vän och  vi fick tillslut känslor för varandra. Men ni kanske inte visste, jag var jätte rädd för att starta ett nytt förhållande med någon, eftersom jag redan hade blivit hjärtkrossad en gång. Men jag gav ändå vårt förhållande en chans, men även om det kändes rätt och han var pojkversionen av mig så kan våra känslor lura oss till sådant. Svårt att säga om jag går ensam med fötterna eller inte, men sårad hann jag bli. Och det känns hemskt. Men dehär gången lovar jag att vara starkare, för what doesn't kill you makes you stronger!
 
Varför blir man krossad igen?
En gång räcker, jag tycker inte att det behövs två gånger. Men om man inte lär sig av sina misstag så får man straffet en gång till. Så är det bara, jag har ibland allt för svårt att lära mig av mina misstag och jag gjorde två likadana misstag i mina förhållanden så rätt åt mig. Men nästa gång händer inget, jag vet vad man ska göra och inte göra. Samma sak med poliserna, det krävdes två gånger för mig att få böter och hamna in på sjukhus innan jag började förstå. Så säger samma sak som jag säger då, TREDJE GÅNGEN GILLT!
 
Hur du kommer över någon:
Men du, du måste inte vara stark. Det är okej att vara ledsen, det är för något bra. Du brydde dig om och älskade någon, hur kan det vara något dåligt? Släpp fram tårarna bara, du har en anledning. Om du tror att du aldrig kan bli lycklig igen med ett krossat hjärta, så ska jag berätta till dig, du kommer att bli lycklig igen. Det krävs bara tid, fokusera på andra saker i ditt liv; intressen, kompisar, träning, skolan, arbete, dekorera om ditt rum, shoppa, trädgården osv. Du måste försöka att tänka på dåliga saker hos ditt ex, för ALLA har bra sidor. Så det behöver du inte vara ledsen över att ingen annan är lika romantisk, snäll, underbar eller snygg som h*n var, för det finns hos TUSENTALS andra :). Om du vill ha någon annan i tankarna så åk på en fest så kanske du ser någon snygg eller kanske du har någon gammal romans? Tänk inte på det, everything will be okay in the end, if it's not okay then it's not the end. :)
 
Och glöm inte vackra människor, du har ett långt liv kvar att leva. (Ville bara skriva av mig lite)
 
 
 
 



Usch, att bli hjärtekrossare är det värsta som finns, så otroligt jobbigt...

Svar: Håller fullständigt med.
Natalie Sundsten







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?