Första höstlovsdagen

2014



Känns bra med höstlov, kunde inte sitta bättre. Bara få ta det lungt å skippa all stress. Ligger och chillar i Alexanders säng medans han är i skolan, stackarn. Vi ska väl till Molpe till Daniels på kaffe också senare idag. 
 
Tänkte göra en god, nyttig och vitaminrik smoothie nu när jag inte har något särskilt för mig. Så jag delar med mig av receptet. Har inte provat det ännu, men jag ska göra det. Bara så att jag visar lite vad jag håller på med, haha!
 (Har inga hallon eller kiwi men måste definitivt köpa ikväll!)
 
HALLONSMOOTHIE MED KIWILOCK
 
 
Ingredienser:
1 msk florsocker
1 st citron klyfta(or)
2 st kiwi(s)
1 dl naturell yoghurt
1,5 dl hallon
0,5 dl vatten
 
 
Tillagning
 
1. Mixa hallon med yoghurt, florsocker och vatten. 

2. Skala och mixa kiwin med saften från en citronklyfta. 

3. Häll först upp hallonmixen i ett glas och häll sedan försiktigt kiwimixen ovanpå.
 
 
Näringsvärde
Kalorier 181
Protein 6.6 g
Fett 1.8 g
Kolhydrater 34.2 g 
Fibrer 9.6 g
C vit 120 mg
Järn 1 mg
Kalcium 179 mg
Socker 11 g
 
 
(Källa: tasteline.com)








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?