Självförtroendeboost

2015



Självförtroende. Hur många har haft ett bra självförtroende som någon har sänkt? Eller ska jag fråga såhär "Hur mångas förtroende har DU sänkt?" Det kan vara fler än du tror, när tänker man riktigt tillbaka på sånt? Jag tror att det är därför mångas självförtroende inte är i balans. 
 
Jag vill hjälpa er att höja det! Jag kan säga att mitt självförtoende är bra just nu, detta år 2015 har varit det bästa på länge för mig. Jag hoppas att det kan vara det för er också! Kom ihåg att det finns många olika sätt att höja sitt självförtroende. 
 
1. Ge komplimanger, höj andras självförtroende. Ni vet ju själva hur glad man blir av minsta lilla komplimang, så mer komplimanger åt folket! Det är hur simpelt som helst, titta på en person, hitta något som ser bra ut (det finns alltid något lilla vän) och säg det! Har hen snygg frilla så varför hålla in det för dig själv? Du skulle nog själv vilja höra en sån komplimang själv, så säg det till personen såsom du vill få höra det själv! T.ex. Natalie, vad fint hår du har. Hur simpelt som helst. 
 
2. Le åt folk! Visa dom ditt egna vackra leende och visa att dagens möjligheter finns där ute.
 
3. Hitta en kompis, säg tre bra saker om varandra. Då öppnas nya tankar om dig själv som du kanske aldrig tänkt på. 
 
4. Det finns saker som du själv bör tänka på.
  • Sluta jämföra dig med andra!
  • Innan du gör något du är osäker på, säg "Jag klarar av det här".
  • Låt inte gårdagens skuggor förstöra dagens solsken, glöm det som har hänt så gör alla andra det också.
  • Aktivera dina drömmar, du kan bara du vill. Du kommer då i framtiden tro på dig själv.
  • Vem vill vara som andra? Du är unik, var dig själv eftersom det finns bara 1 som du!
  • Sluta inte med det du älskar, du kommer ångra dig för resten av ditt liv.
  • Släpp de ledsna låtarna, du börjar bara tänka på sådant du inte har. 
  • Börja älska dig för dina bra sidor, istället för att hata dig för dina dåliga.
  • Glöm inte bort "Beautiful starts in your head, not in your mirror" ♥
 
 



Edith

Bra skrivet! :D

Svar: Oh tack! :D
Natalie Sundsten







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?