Enkel, billig, effektiv ansiktsmask

2015



 
             
 
 
Hej! Jag tänkte ge er ett tips på en hemmagjord ansiktsmask som jag brukar göra 2 gånger i veckan. Det är så att jag har tröttnat på att köpa ansiktsmasker som innehåller massa onödigt dåliga ämnen, så vi tar till maten istället.
 
Min hemlagade anisktsmask så innehåller citron och honung. Jag börjar med att pressa citron i en kopp med lock (så jag kan förvara den i kylskåpet) och sedan duttar jag citronsaften i ansiktet med en bomullspadd. Jag väntar på att citronen ska torka och sedan hämtar jag en flaska med flytande honug och smörjer in honung som en ansiktsmask. Det går säkert att blanda ihop dem tillsammans i en burk, men jag tycker att detta är enklast.
Jag brukar vänta i 20-30 minuter och sedan sköljer jag bort det och återfuktar med en ansiktskräm. 
 
Citron är bra för att ge huden lyster, bleka ärr och rodnad, eliminera olja och innehåller mycket C-vitamin. Passar fet hy.
Honung är bakteriedödande, lugnande, (kan bleka som citron), återfuktande och mjukgörande. Mycket vitaminer, mineraler och antioxidanter.
 
Jag såg resultat efter första gången jag provade detta, det var verkligen helt fantastiskt. Min hud var mer hudfärgad och huden såg så himla bra ut! Jag rekommenderar er verkligen att prova detta! Om ni vill så kan ni bara använda honung också, huden blir SUPER len.
 
Hållbarhet: Citronen så håller i några veckor skulle jag säga.
 
Det är en ENKEL, BILLIG, EFFEKTIV idé som någon människa därute har kommit på, tack till dig♥
 
(Någonting som jag brukar göra i högstadiet så var att blanda ihop honung, citron och äppelcidervinäger och använda det som en ansiktsrengöring och det var väldigt effektivt. Jag förvarade då burken i kylskåpet och det höll väl i någon vecka.)
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?