Första skoldan och översvämning

2016



 
 
 
Haloj på er! Idag steg jag upp klockan 07:30 och körde iväg till Vasa med bilskolelärarn, men vet ni vad jag fick köra genom för att ta mig fram? Ett hav. Haha, ån hade svämmat över totalt och det var så mycket vatten att köra igenom så jag trodde bilen skulle tappa greppet om asfalten. Nu har jag inga bilder på hur det såg ut men tog en bild på vår åker utanför vårt hus och utanför vår infart hade de lagt upp en skylt att man inte skulle köra där.
 
Men nåja, idag var det ju första skoldagen efter sommarlovet, saknar redan sommarlovet. Men jag började i en ny klass med några nya ansikten. Nu har jag alltså börjat studera kompetensområdet/inriktningen Barn&Unga. Vi kallas numera BU-klubben haha. Vi är 20 i klassen, 18 flickor och 2 pojkar. Jag tror att det kommer bli ett bra år faktiskt. Jag tänker även försöka få åka ut på utlandspraktik till Malta eller Portugal eftersom vi har två praktiker. 
 
Oj vet ni, jag har så mycket framför mig så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har 5 studentskrivningar, en lägenhet att flytta in till (skaffa möbler osv.), bilteoriprov, bilkörlektioner, biluppkörning, fylla 18 år och utforska barlivet och skolan. Detta ALLT i september...Så jag vetefan hur jag ska ha tid med allting, speciellt studentskrivningarna. Menmen jag får ta en sak i taget och nu måste jag fokusera på bilteoriprovet som jag borde ha anmält mig till för en vecka sedan, upsi!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?