Därför behöver du kokosolja!

2016



 
 
Hej på er. Har ni någongång hört att kokosolja är ett superknep till hyn, håret, kroppen och själen men inte orkat bry er destu mer? För så har det varit för mig. Men efter en lite längre diskussion med Lena och efter att jag fått en liten burk med kallpressad jungru kokosolja så är jag in love
 
Kokosolja är nämligen bra för huden och då menar jag på torra områden eller bara sådär annars för att få en fräsch luktande doft på kroppen medan den blir riktigt återfuktad. I ansiktet ska den ge en återfuktningsboost medan den minskar på påsar under ögonen och rynkor. Jag har också läst att den är antiinflammatorisk och har en egenskap som påskyndar läkningsprocessen I huden.
 
Kokosolja är bra för håret eftersom det ger en riktig näringsboost och passar perfekt till skadat hår. Jag lägger kokosoljan i hårlängderna 10 minuter innan jag går i duschen, det skyddar också mot schampots alkoholer från att torka ut håret då man sedan tvättar av det. När jag hade haft kokosoljan i håret i 10 minuter så hade håret sugit upp oljan, men det är bäst att lägga det innan duschen eftersom håret ser väldigt smutsigt ut när man lagt det.
 
Kokosolja är ju dessutom hur gott som helst och går minst lika bra att äta. Några tips är att förvara kokosoljan i kylskåpet så blir det som en body butter och kom ihåg att köpa kokosolja som är KALLPRESSAD JUNGFRU kokosolja. :) 



Eleonora Adriana ♥

http://eleonoraadriana.blogg.se/

Jag har en burk, men har glömt att använda ett tag nu :/







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?