Nu tar vi helg

2016



 
 
 
 
Vilket yrväder! Det har kommit så mycket snö på så kort tid så man tappar hakan haha. Idag fick jag och Emma skjuts av hennes bror dit vi skulle så allting gick mycket snabbare än att ta 4 olika bussar, just det, 4 olika. Vi tog helg klockan 11 imorse så nu väntar jag på att svärmor och Kjell ska hämta mig så vi kan åka och shoppa lite, haha jag handlar för mycket. Ikväll är det bara att invänta Alexander, jag känner på mig att det kommer bli en lugn kväll med filmtittandes och lite bilteori från Alexander, haha jag måste ju ha en liten chans att klara bilkortet! 
 
Vet ni vad jag har lärt mig från att vara på pratik vid ett äldreboende. Jag lärde mig att allting blir roligare om man är uppför sig som än vän till dom, inte bara någon som bestämmer och gör saker för att det är deras jobb. Jag tycker det är viktigt att kunna skämta, skratta och bry sig när man är med dom. Jag skulle själv vilja vara omgiven av vänner så att man faktiskt känner sig hemma, man vill ju inte bo på ett sjukhus, man vill ju bo hemma. Så därför tycker jag att det är viktigt att få de äldre att känna sig ombrydd påriktigt.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?