Jag kan inte använda läppstift

2016



 
 
Det är inte så vanligt med utstickande läppstift, men skulle vara roligt om det skulle vara det. Tänk vad kul om man kunde använda en utstickande färg och få den att reflektera över sig själv, som en parfym. Hah förstår ni? Men alltså jag skulle inte våga använda läppstift i all regnbågens färger, jag håller mig till NUDE färger som inte sticker ut men som ändå ger en jämna fina läppar. Dock är detta nytt för mig, jag har hunnit köpa två stycken läppennor som jag brukar använda när jag orkar hah. 
 
Det sägs ju att ljushyade människor ska använda kalla färger som går mot lila och grått. Medan mörkhyade människor ska använda färgersom går mot orange och brunt. Om man verkligen gillar en färg så tycker jag definitivt att man ska strunta i vad som passar vad till vilken hudton, kör ditt eget race.
 
Men stopp vänta. Jag glömde berätta att jag inte kan använda läppstift. Jag har ganska stora läppar (har hört det hela mitt liv) så antar att det är så. När man var liten så var det något negativt, men nu är det positivt, wierd. Nåja, jag har ganska stora men torra läppar, så därför fungerar inte läppstift för mig. Jag får inte färgen att sitta snyggt. Men då uppfann de botemedlet. The läppenna.
 
Läppennor är dessutom mycket roligare enligt mig, man kan rita dit färgen hur man vill hah. Men ja, jag vill nu rekommendera läppennor till de som har torra läppar och läppstiftet inte vill sitta snyggt. Det har verkligen hjälpt mig, dessutom så tycker jag itne att läppennor färgar av sig på samma sätt som läppstift. Men ja, man får fylligare läppar med läppstift så om det är det du är ute efter så go for it, men för mig så är det läppenna som gäller. :)
 
 
Dock så är jag ingen smink expert, så om ni inte håller med mig får ni gärna lämna en kommentar. Detta har fungerat för mig och jag är jätte glad för det, så ha nu en fortsatt trevlig dag! :)
 
Just nu så letar jag efter den perfekta kalla ljusa NUDE läppennan, någon som har tips på en sådan?
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?