Detta stör jag mig på i serien SKAM

2017



 
 
Jag antar att de flesta har hört om den norska ungdomsserien Skam som handlar om ett gäng ungdomar som börjar gymnasiet och får uppleva kärlek, tårar, otrohet, svikelser och ja, allt som händer i gymnasiet. Jag började se på serien för att det var så många som skrev på nätet om att "Följer ni också Skamtrenden?", alltså ifall andra också såg på serien. I Sverige var det väldigt inne att alla tittade på serien och nu har det också kommit till Finland.
 
Nåja till själva serien. Jag hade förstås jätte höga förväntningar, vilket inte var så smart. Jag tyckte inget speciellt om serien faktiskt men jag bestämde mig ändå för att se alla de 3 säsongerna som fanns. Nu har jag sett alla och såklart är den bra, eftersom den är så trovärdig, men jag vet inte om jag blev så beroende som alla andra verkat bli. 
 
För det första så är serien riktad mot en åldersgrupp på 15 år, så jag känner väl mig lite för gammal för den, jag vet dock att om jag skulle varit 15 år så skulle jag gillat den mera. Sen så har jag stört mig på karaktärernas långa pratpauser. När ena personen frågar eller berättar något så kan det ta över 5 sekunder innan den andre personen svarar. Det blir väldigt många långtråkiga scener när de pratar eftersom avsnittena bara kan vara 20-30 minuter. Jag blir dessutom väldigt förvirrad när karaktärernas mobiler ringer då de nästan alltid har på vibration så det låter så verkligt så jag letar alltid efter min egen mobil ifall det är den som ringer,haha! Nästan irriterande ibland när deras mobiler alltid ska vibrera så himla länge. 
 
Hoppas det inte blev för mycket negativt nu men jag läser bara att alla älskar serien så är det bara jag som tänkt på detta :D?
 



Matilda Berlin

http://matildaberlin.blogg.se/

Håller verkligen helt med om det med långa pauser i konversationerna. Hade det varit i verkligheten hade man nästan trott att den man prata med va trög i huvudet, haha

Svar: Jaa men visst!! :D Det drar ut på serien så mycket ju!
Natalie Sundsten







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?