St Tropez gradual tan in shower - recension

2017



 
 
 
Här har vi en produkt som jag så gärna ville testa på så jag köpte den från Ebay för ca 15€, på Kicks kostar den 30€ tror jag. Det är en brun utan sol som gör att man blir stegvis brunare...i duschen! Man ska alltså första tvåla in sig som vanligt och efter man sköljt bort duschtvålen så smörjar man in hela kroppen jämnt, eller var man nu vill bli brunare, med denna lotion och låter det verka i 3 minuter, sedan sköljer man av den. Sedan kan du torka dig och klä på dig som om inget har hänt. Så denna produkt är ju super ifall man inte orkar syssla med att smörja in sig EFTER duschen och låta det verka en timme innan påklädning och sedan behöva skölja av det 6 timmar efter. Man ska alltså bli stegvis brunare för varje application med denna produkt och detta är vad jag tycker om den.
 
För det första så måste jag säga att färgen är lika fin som i St Tropez vanliga brunutansol (som jag också har) så det är ett plus. Den typsika bus lukten så sitter ändå där men något svagare skulle jag säga än deras vanliga BUS. Färgens styrka är jag ändå lite besviken på. Jag såg endast väldigt liten skillnad, då hade jag produkten i mer än 3 min dessutom. Jag hade hoppats på att det skulle räcka att smörja in sig typ 2 gånger för att endå vara nöjd med lite mera sunkissed look. Men jag måste nog smörja in mig 4-5 gånger innan jag är nöjd. Så denna är jag nog endå tveksam på att köpa pånytt, jag tycker inte att den är värd 30€ iallafall. 15€ för en flaska till så kan kanske gå, men produkten är ju inte så dryg heller. Det går endå åt mycket produkt och att behöva smörja så många gånger så gör att det inte är värt det. 
 
Men att använda denna på vintern då man bara vill ha ytterst lite färg så går ju bra, men akta den torra huden, där vill den lägga sig, även om man är blöt i duschen! 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?