Vill du ha en lyckad solbränna?

2015



Ett inlägg som tog lång tid att skriva men hamnade på blogg.se startsidan. Vill gärna påminna er om att det finns om ni undrar något.
 
Hejhej! För några år sedan hörde jag om brun utan sol och jag hör till den bleka gruppen människor, det beror på hudens pigment. Så det här är något jag verkligen behöver, haha. Men jag har inte gillat lukterna av de och har inte orkat hålla på med sånt här. Man tror ju att det ska bli oranget och ojämt. Men det behöver det ju inte bli. Nu har jag provat tre stycken och lärt mig en hel del. Så nu tänkte jag skriva om hur du får det bästa resultatet av en BUS och vad man ska tänka på, steg för steg hur du ska göra. Sen har jag 3 recensioner av 3 olika BUS produkter som finns att köpa i många butiker.
 
1. Duscha, skrubba dig/peela.
Före jag kan lägga min brun utan sol produkt så går jag alltid i duschen före och tar först med tvål på hela kroppen. Sedan har jag ett par skrubbfingervantar (finns att köpa vid ex. the body shop) och peelar hela kroppen med denna  produkt av Garnier som luktar jätte gott.  Det skrubbar bort de döda hudcellerna på kroppen, för om du inte skrubbar bort döda hudceller så kommer det att ta åt sig av BUS och göra resultatet ojämt på kroppen. Vanliga ställen som blir mörkare och ojämna är knäna och armbågarna, alltså de torra områdena. Kom ihåg att ända sättet för att få BUS jämt och lyckat är att ALDRIG hoppa över peelingen! Det är grunden till utseendet så av erfarenheterna jag har så skulle jag aldrig hoppa över peelandet! ;)
 
2.  Återfukta med bodylotion
Nu när du är ren så måste kroppen återfuktas, huden får inte vara torr när du applicerar BUS. Jag brukar ta en helt vanlig doftfri bodylotion men jag har märkt att om man vill ha en bättre doft så är det att ta en bodylotion som du tycker luktar gott. Jag använder nuförtiden någon av victorias secrets bodylotion. Låt det torka lite innan du går till nästa steg. 
 
 
3. Applicera din brun utan sol produkt
När jag börjar lägga det så ser jag till så att jag har papper, en vatten kran och handduk bredvid mig, alltså i badrummet haha. Så jag börjar med fötterna och går uppåt. Fötterna-benen-rumpan-magen-bröstet-ryggen-armarna-halsen-ansiktet. När du håller på så dra bara hastigt vid knäna och armbågarna för annars finns risken att de blir mörkare. När jag är helt klar så brukar jag tvätta händerna riktigt bra med tvål och sånt för händerna är nästan omöjliga att inte få brunast av allt eller orange. Så efter att jag tvättat dem så tar jag en klick av BUS på ett eller två fingrar och lägger på handens utsida/övresida, fingrarna(lite) och lite på armen där jag också råkat tvätta bort med vatten. Sen så lägger jag INTE BUS på handflatan! GÖR DET INTE! Det har redan hunnit suga i sig tillräckligt efter att du smort in hela kroppen. 
 
Några tips på vägen:
  • Klä inte på dig förrän det har torkat för det har tendens att färga av sig!
  • Lägg brun utan sol cirka 4 timmar före eller mer förrän du går och lägger dig!
  • Om du tycker att det luktar konstig dagen efter så smörj bara in dig med någon bodylotion från VS med mycket doft i, så jämnar det ut sig. Eller har långärmat. 
  • Om du vill ha mörkare brun färg så använd det dagen efter då och fortsätt så till önskat resultat.
  • Det beror på BUS produkterna hur länge färgen håller men från 2-6 dagar skulle jag säga.
  • BUS förvinner inte i duschen, isf bleknar det bara men kanske inte märkbart enligt mig.
  • Dethär är inte alls svårt, om du är osäker på hur resultatet kommer bli så prova på bara benen före eller någon cirkel på kroppen. :) Lycka till!
 
Recensioner av mig:
 
Nivea sun touch- Min första brun utan sol produkt
Positivt:
-Den blir INTE orange, man får jätte fin brun färg och det ser ut som man har solat. Bra med färg, jag var nöjd efter bara en användning och behövde inte upprepa appliceringen.
-Resultatet blir det samma efter utgångs datumet, så bry er inte om det.
-Färgen håller länge, 4-5 dagar.
Negativt:
-Det tar jätte länge för den att torka in, flera timmar.
-Man känns så kladdig så det inte går att klä på sig.
 
Garnier sun-kissed look
Positivt:
- Min kompis tyckte att den luktade jättegott.
- Den är bra om man någon dag före använt en riktigt BUS så kan man stärka färgen med den här eller förlänga brännan.
- Den torkar in på mindre än en timme.
- Inte så dyr
Negativt:
- Jag tyckte att den luktade ganska mycket ändå
- Det är ingen riktig body lotion, utan ger hälften så mycket färg som en riktig bus. Det är en bodylotion.
 
 Acos brun utan sol - 13,70 €
Positivt:
- Man får fin gyllene brun färg, inte orange.
- Den luktar knappt någonting, bara lite men inte brun utan sol
- Torkar in på 1-2 timmar
Negativt:
- Det blir dyrt i längden
- Resultatet blev riktigt ojämt på mig. Mellan fingrarna, händerna, fötterna, ansiktet osv. Men det var ändå inte så jätte synligt.
 
Jag rekommenderar er ändå att köpa ACOs brun utan sol för det var så mycket bra med den och man behöver bara peela mera kanske.
 
 
 



fin blogg :)
jag har en tävling på min blogg om du vill vara med :)

Svar: Tack så mycket, ska kolla :)
Natalie Sundsten


Daniela

http://www.aleinad.blogg.se

Jag använder, Doves body lotion som är lite med bus i.


Http://carroat.blogg.se

Jag gillar acos bäst :)


Ida

http://alwaysida.blogg.se

Bra tips!







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?