My daily skincare

2016



 
 
 
En snabb visning av min hudvård har jag här. Jag börjar från vänster och det är en liten tub som heter Basiron, den använder jag om jag har fått en finne. Salvan är superduper bra och jag skulle aldrig slutà köpa den för den är en av få produkter som faktiskt fungerar mot finnar. Men den är uttorkande så det är viktigt att lägga på hudkräm efter man lagt basiron, för annars har man väldigt torrt ansikte dagen efter. jag köper den från Apoteket för ca 15€. Next we have Lumenes ögongel, den brukar jag lägga under ögonen till natten och förhoppningsvis börjar man se piggare ut och de lilapåsarna under ögonen bleknar. Den köpte jag för ca 10€ vid Citymarket. Sedan en ansiktskräm som också är från Lumene och den återfuktar otroligt bra och innehåller c-vitamin, min hud har definitivt blivit bättre av den. Den kostade ca 20€ vid Citymarket men finns för ca 16€ vid Minimani. Jag har också en ekologisk hudkräm från Ekosoppi i Vasa för ca 25€ och den är ett mirakel i min hud. Jag brukar lägga den under den andra hudkrämen eftersom jag har jätte torr hud nu på vintern och den ena är tjockare än den andra. När det kommer till rengöring så har jag många och har provat allt för många, har ännu inte funnit den rätte men när jag är lat så funkar Micellar water superbra. Den torkar inte ut huden och jag brukar hälla av produkten på en bomullspadd och sedan dra av sminket från ansiktet, man behöver inte skölja av produkten efter. Den blev min för ca 7€ men jag köpte en förra veckan för 5€ eftersom den var på rea vid Citymarket.  Ibland brukar jag använda peeling också eller ansiktsmask.
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?