Nu har vi landat!

2017



Hej på er! Har legat vaken halva natten på hotellet för har inte alls kunnat sova, har varit alltför pigg. Flygturen gick bra från Helsingfors tills jag tittar i väskan och inser att min Ipad är borta. Jag tror att jag glömde den i säkerhetskontrollen så imorgon ska vi försöka ringa dit och ifall jag får den hitskickad, sucksuck. Flygresan på 5 timmar kändes ju extra lång då man inte had något alls att göra. Nåja, när vi landat i Portugal så tog vi en taxi till vår lägenhet. Kan inte förstå hur de kan köra så hårt här och tuta hit och dit, guud! Klockan vred sig tillbaka 2 timmar så ca klockan 14 var vi här vid lägenheten. Vår hyresvärd var jätte trevlig och lägenheten var verkligen speciell. Här finns massor med antika saker t.ex en skrivmaskin. Men mera om det imorgon kanske! Vi har mest gått längs de trånga gatorna och tittat runt oss och handlat mat idag. Allting är så häftigt här, jag kommer NJUTA av att få bo här i en månad! Vår lärare har bjudit oss på hemmagjorda hamburgare idag och imorgon ska vi ut och äta med henne, finns ingen snällare! 


Just nu ligger jag i sängen med 2 filtar, långbyxor och långärmad tröja och fryser som en gris. Här inne i husen verkar det inte vara så varmt icke. Imorgon ska det vara 19 grader varmt och sol så det ser vi fram emot! Ha det så bra, för det ska vi ha! <3




Eleonora Adriana ♥

http://eleonoraadriana.blogg.se/

Härligt, men synd att din Ipad försvann! :/

Svar: Jadå, jo det sög riktigt ordentligt :/
Natalie Sundsten


Kjell och Carina

Hej Natalie!
Vi sitter här och talar om dig och hoppas att du trivs med ditt "nya" liv. Skulle du behövs något eller be oss göra något så finns vi här för dig. Vi tänker på dig och vill du prata så har du mitt nummer. Var rädd om dig och vi följer dig varje dag.
PoK Carina o Kjell

Svar: Hej Kjell och Carina! Ni är verkligen bäst ni! Tusen tack för att jag har er i mitt liv! Hoppas ni också får det bra och ta hand om Alexander åt mig! <3 PoK Natalie
Natalie Sundsten


Kjell

Hej igen Natalie!
Vi vill gärna veta adressen som du bor på så att vi kan vandra på de gator du själv går på ...via Google Earth förstås. Ett gott råd om du vill ha lite information om Lissabon samt kontakt med andra skandinavier så klicka på följande länk: http://www.noruega.org.pt/Norsk/Norsk-i-Portugal/klubb/#.WL1cHvk1_cd
Kjell o Carina

Svar: Åh tack så mycke! Jag bor på Rua sra da gloria n 58. Det är verkligen jätte mysiga och trånga gator här!
Natalie Sundsten


Kjell

Det finns en sida på facebook som heter ...Svenkar i Lissabon. Där finns nog all information du kan få om Lissabon samt kanske en del vänner.
Kjell o Carina







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?