Sluta slösa energi på att hata någon för ingenting.

2014



Verkligen, mobbningen blir bara värre och värre. Och den kommer knappast att minska. Man kan inte beådra en annan människa att sluta mobba, det går inte att berätta för en j*vla mobbare att sluta av med skiten som h*n gör. Varenda människa som mobbar så trycker ner en annan människa för att h*n är högre upp än en själv, man vill vara högst uppe och populärast. Och en mobbare tror då att om h*n sprider falska rykten om någon så slutar folk att vara med den människan, och att mobbaren ska få flera vänner. 
 
I mina dagar så har jag vid tillfällen blivit mobbad och varit en mobbare. Jag är säker på att minst hälften av alla högstadie elever har mobbat under sina år. Det kan vara små ynkla saker som räknas till mobbning. Och rent utsagt så har högstadiet varit värsta tiden i mitt liv, och jag längtar att få börja i en ny skola. Det värsta just nu så är nog att det finns flickor i 9:an som ännu inte har mognat och lärt sig att sluta mobba. Däremot så är det största delen av 9:orna som håller sig på en rak linje och liksom alltid har fattat att det är onödigt att mobba, nu är det ju mest pojkarna jag talar om. Men jag hör ännu flickor som faktiskt sitter och pratar bakom en persons rygg om en massa onödiga saker, ex. en ful tröja. Jag förstår bara inte, när ska dessa människor växa upp, mogna och förstå.
 
Det sorgligaste är hur den utsatta personen känner sig, jag har känt denhär känslan ett x-antal gånger. Tro det eller ej men jag vet vad jag talar om. Under högstadie åren så har jag fått en massa skit och jag lämnade ALLTID att tänka på det och mådde SKITdåligt. Har haft en lång 2 årsstrid med min nu riktiga vän, vi har gått igenom otroligt mycket onödigt skit och skrivit de fulaste orden till varandra, jag pratar inte bara om en enda gång utan kanske 600 ggr. Men, vi har blivit starkare av det också och nu kan inte ord ta ner oss. 
 
Nåja, som sagt - jag är lättsårad. Förra året så brydde jag mig alltför mycket om vad folk tyckte och tänkte om mig, jag försökte göra allt för att ingen skulle prata skit bakom min rygg. Men det var onödigt, för FOLK KOMMER PRATA OAVSETT VAD DU GÖR. Och som min släkting sa till mig en gång "Flickor kommer alltid att prata skit" bakom någons rygg då förstås. JAg börjar tro att hon har en poäng i det där.. dagens vuxna talar också..
 
Och människor som hatar någon för ingenting eller bara avundsjuka så det är bara deras förlust. Det tar väldigt mycket onödig energi och den en da som mår dåligt är du själv. 
 
Drama har typ kommit ikapp mig och förökar sig i mitt liv, har svårt att utrota det så ibland är jag som jag är. Men för det första så har jag varit med om en hel massa, har typ aldrig haft vapenvila till 100 %. Dessutom är det en sak ni bör veta om mig: Efter att jag sett en film så blir jag som i huvudrollen, haha. Efter att jag såg James bond så ville jag bara gömma mig bakom ett träd och skjuta någon.. efter gossip girl så ville jag bara bli som Blair Waldorf - en riktig bitch. Efter pretty little liars å ville jag bara skriva lappar överallt och underteckna -A.
Men jag kan behärska mig för det ofta så blir inte som mitt huvud vill... Efter som jag lyssnar mer på hjärtat än på hjärnan. 
 
Och du, du kommer ångra det när du blir äldre, Mobba inte, karma kommer och tar dig!

Oj, nu blir det långt. Du måste inte läsa men rekommenderar att du gör det för jag skulle ha velat läsa det här för något år sedan. Ha det bra! 
 
 



Anonym

Riktigt bra inlägg!!


Har vart mobbad under flera år och tror det är det som gjort mig till en så lättsårad person, jag förväntar mig liksom att folk menar illa för det har jag vant mig vid. Men som tur är är det några år sen nu och jag börjar komma över det, men mobbing är verkligen hemskt, även för den som mobbar också för den personen är så osäker och att ha samvete att man beter sig så mot en annan person gör det sämre. Men ush, det är hemskt. Bra inlägg!

Svar: Aa tror det är lite samma för mig. Tack! Och tack alla andra också, jag trodde inte att jag skulle få så många kommentarer :o. Är chockad ska jag säga er, tack så jätte mycket! Kramar!!
Natalie Sundsten


D

Jättebra inlägg! Håller med, mobbningen måste ta slut. Jag har själv blivit utsatt för "tyst" mobbning som jag kallar det, tjejer som sitter och snackar skit om, bakom ryggen. Eller att de viskar mitt framför mig och tittar på mig samtidigt, det är jättejobbigt. Jag har själv gjort det och det är bara dumt, ångrar mig jättemycket gör inte det längre. Många fler borde läsa ditt inlägg! :)

Kram!


Daniella

http://coffeecaramel.blogg.se

Jättebra inlägg! Håller med, mobbningen måste ta slut. Jag har själv blivit utsatt för "tyst" mobbning som jag kallar det, tjejer som sitter och snackar skit om, bakom ryggen. Eller att de viskar mitt framför mig och tittar på mig samtidigt, det är jättejobbigt. Jag har själv gjort det och det är bara dumt, ångrar mig jättemycket gör inte det längre. Många fler borde läsa ditt inlägg! :)

Kram!


Anonym

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl


Tilde R

http://tildesdiary.blogg.se

Sååå bra skrivet!! Cred


Mikaela

Så himla bra skrivet!
Kram!


Amanda

http://mandacecilia.blogg.se

bra inlägg! :)


Jasmine

http://rosanatt.blogg.se

Ett ämne och ett inlägg värt att uppmärksamma. Du ska ha tack.
Ta vara på dig.
Kram


Annster

http://annster.se

Bra skrivet :)







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?