Puerto Rico lista

2016

Hej fryser ni lika mycket som jag? Jag som blev van med värmen och hör snöar det nästan. Jag tänkte göra en lista på vad jag tyckt om resan och lite sådant, vill inte släppa taget om paradiset riktigt ännu! ;)

Godaste: kinder bollglass 😍

Äckligaste: en slags pasta som serverades, tänkte spy på plats när jag smakade på det.

Roligaste: måste väl säga Aqualand, även om jag blev besviken.

Tråkigaste: varje dag vi skulle åka buss så hade vi fått fel info och hamnade att vänta en timme extra varje gång och ta 3 bussar till stället vi skulle till när vi bara skulle behövt ta 1 buss, suck.

Bästa: Ta foto med delfinen! Det var en sann dröm som gick i uppfyllelse. Delfinen var så len å skön och åh vad lycklig jag var, haha.

Sämsta: sängarna var skarpa

Vackraste: utsikten från hotellet!

Fulaste: en ödla som sprang runt i vårt hotellrum, usch.

Halloween 2016

För 2 år sedan på halloween

Hoppas min underbara läsare har haft en bra halloween! Jag har haft en riktigt rolig kväll med Emma och Jenny, varit på både lokalfest och baren. Nu vet jag hur det känns att både klä ut sig till något läskigt och något snyggt. Det var nästan roligare att vara läskig.. lite omväxling är ju alltid bra. Vi kom ju från resan i måndags och har ännu inte handlat mat, bor själv just nu så har inte riktigt haft den orken. Testade iallafall pizzerian som ligger 500 meter härifrån och jag var riktigt nöjd så dit kan man gå flera gånger, snabbt gick det också. På eftermiddan så fick jag äldstasyrran på besök så vi talade om lite alltmöjligt i nån timme, sen så har jag bara tittat på serie och nu bloggar jag.

Imorgon borde min galaklänning komma!♥ Därefter saknas bara ett par skor och sedan är outfiten redo. Åh vad jag längtar, det kommer bli så himla bra! :D

Sista bilderna från resan

2016

Här var de sista bilderna från södernresan! En helt underbar resa som jag så gärna vill åka tillbaka till. Det känns så bra att kunna bocka av södern från min lista (som finns någonstans i mitt huvud, haha) och nya mål får läggas. Jag ligger förkyld och äter lösgodis just nu och ser på serie men ska snart ta natten så godnatt på er! :)

Ps. Vad tycker ni om min nya header? ♥

Äntligen är videon släppt!

2016

Yes, nu! Nu är jag klar med min 8 dagars Puerto Rico "vlogg", eller mera som en video. Det var iaf kul att filma och göra videon, känns jättebra att få den ut på youtube nu. Hoppas att ni gillar den och noterar att det är min första video ;)! Ni kommer fortfarande att få se mera bilder från systemkameran från resan men det tar vi en annan dag, ha en fortsatt trevli kväll! ♥

Amadores outfit

Bjuder på en liten outfit från när jag var i södern för några dagar sedan. Ni ser ju utsikten på dessa bilder, helt amazing! Alexander var supersnäll som stod bakom kameran, haha, han hade inget val heller. Resvideon är äntligen färdig och jag kommer publicera den inom några dagar, yey! Imorgon börjar jag först klockan 13 så det ska bli supersköönt! Ska se ett serieavsnitt med Alexander nu så hörs vi imorgon, godnattis! ♥

Palmitospark & Aqualand

2016

Godmorgon, tänkte passa på att blogga nu när jag återvänt till skolan. Här är bilder från aqualand, Palmitospark, poolen, maten osv. Nu när jag kommit hem efter 8 varma dagar i Puerto Rico så kan jag säga att vi har haft över 30 grader sol halva veckan och sedan 27, 26 grader och 24 i skuggan, vi hade supertur med vädret! När vi tittade på nästa veckas väder så är det regn och åska. Enligt mig har det varit en perfekt resa! Nu när man kommit hem så känns det som en dröm, men det var ju precis vad det var, en dröm som blev sann! <3

Ps. Kamerabilder kommer senare i veckan + video! 😊

Den godaste allinclusive!

2016

Lite mera uppdatering från resan kommer här! Vi har ju all inclusive och det var verkligen ett super val för maten här är så himla god och måååångsidig! Det är svårt att hinna blogga för varje dag men jag vill ändå uppdatera er. Jag har ju också fotat och filmat med kameran så ni får "riktiga" bilder när jag kommer hem från resan. Vi har hunnit vara till Palmitospark, aqualand, shoppat i Grancanarias huvudstad osv. Ni kommer att så se magiska bilder senare, jag lovar! Nu ska jag fortsätta att njuta, vi flyger hem på måndag! 😊

Underbara Puerto Rico

Hej på er! Här har vi haft 30 grader varje dag hittills och det är riktigt härligt! Vi har badat i poolen, solat, ätit supergod mat, druckit så mycket limsa och glass vi vill, varit till stranden och shoppat vid småbutiker. Jag vet inte vad eller hur men vi hade tydligen fått otydlig information så vi väntade på bussen till Aqualand i 1,5 timme. Annars så blev jag lite smått besviken på Aqualand, jag trodde det skulle vara roligare, jag börjar väl bli gammal. Haha. Men jag fick mig ett tandsmycke som jag velat ha i flera år, dessutom glömde jag betala haha upsi. Alltså hörni vi har verkligen världens finaste utsikt eftersom vårt hotell ligger uppe på ett berg, hit vill jag verkligen stanna! Nu ska jag testa några drinkar och sedan börjar det bli dags för middag, ikväll ska vi äta asiatiskt!

Ps. Även om jag försöker vara borta från mobilen så mycket som möjligt så jag kan njuta ordentligt, så har jag ändå lagt märke till att nomineringarna till GALAN2016 har börjat. Jag skulle såklart bli överlycklig om ni ville nominera mig, jag tänker inte sitta och fiska röster så om ni känner att jag gjort ett bra jobb eller inspirerat er så vet ni att det går att rösta på mig. :) nominera här:

HÄR

Ett måste till November

Must have to November

Tidsinställt inlägg eftersom jag ligger på stranden och lever loppan ;)

Nu har jag gjort ihop ett collage med saker som du kommer att behöva till vår kommande månad november. Det är nämligen en varm polo tröja med hög krage, en varm och tjusig halsduk för att inte bli förkyld av den kommande kylan, ett par sköna tofflor att ha inomhus, en flisfilt till soffan, ett par vantar och såklart en cool mugg att ha varm oboy i.

Framme vid Riu Vistamar

2016

Hola! Alarmet väckte mig och Zander 05:30 och därefter for vi iväg till flygplatsen. Vi flög i ca 7 timmar och min bak har inte domnat sådär mycket sedan jagvetintevad. MEN det var helt klart värt det! Först när vi kom fram vid Las Palmas så såg vi bara öken och någon enstaka palm, haha jag som längtade mest efter palmerna, men efter ett tag kröp alla palmer fram och det började se ut som ett paradis men påsamma gång såg det ut som en öken så wellwell. Utsikten är det finaste jag sett och att komma hit från minus grader i Finland till 30+ grader och få dricka hur mycket cocacola man vill vid poolen (all inclusive) så vill man nästan bara gråta. Jag har inte tråkigt en endaste sekund, jag ÄLSKAR att vara här vid Riu Vistamar Puerto Rico!❤️ Idag har vi mest tittat runt och solat + simmat. Imorgon ska vi besöka stranden som ligger nedanför hotellet. Enda minuset jag kommer på är att sängarna är skarpa haha. Just nu är klockan 22:38, men jag antar att den är 00:38 i Finland. Nu ska jag fortsätta att njuta! 🌴

Imorgon händer det!

Nu har jag och Zander laddat upp med en god tacopaj och jag har köpt mini produkter av alla slag. Kan inte fatta att när jag vakna imorgon bitti så är det dags att åka till flygplatsen och sedan sitta 6h i flyget till Puerto Rico. Just nu packar jag för fullt och jag vet redan nu att jag kommer glömma någonting haha. Jag var även och köpte en pocketbok att läsa i flyget så hoppas den är bra. Det känns så konstigt att packa bara short och toppar när man är van att packa långbyxor och college tröja. Solkräm, bikini och solglasögon har jag iaf så jag är väl färdig då?

Höstlovet börjar med blodprov

2016

Hej på er! Lite som har hänt här i veckan är att jag har varit med klassen och lyssnat på en föreläsning som heter "Den maktlösa kampen" och den handlar om en mammas dotter som missbrukade och hängde sig själv. Jag förväntade mig mera "lärdomar" riktat mot oss, liksom vad poängen riktigt var med föreläsningen? Men nåja, sen har jag också shoppat med mina två bruttor Emma och Jenna vid GW gallerian, drack också en kopp cafe mocha och det var mysigt att få sitta och prata om tatueringar och sånt.

Igår kom min bikini som jag hade beställt från nelly + min hårinpackning från parfym. Bikinin passade så gott som helt bra så den behåller jag, däremot playsuiten som också kom med i paketet så får jag lämna tillbaka. Inte ens xxs skulle ha passat av den, den var skitstor! Det kanske är såna här saker man handlar i södern? Fast man måste ju kunna ha någonting på sig första dan också, heh.

Igår var vi på ett studiebesök till ett barnhem och blev bjudna på kaffe, limsa och bullar, vilket var ett bra avslut på skolan förrän man fick höstlov. Så idag hade jag alarm på klockan 9 och sedan körde jag iväg till Neste och sedan till Vörå för att ta blodprov. Usch hamnade att ta i armvecket och det är värsta stället från att jag nästan svimmade och spydde när en okunnig sköterska rev och slet så det gjorde jätte ont när jag precis varit med om en bilkrock. Menmen det gick bra och nu ska jag bara vänta på att pappa ska komma hem så vi kan byta till vinterdäck på min bil och sedan kommer mamma hem med pizza och först DÅ kan jag bege mig tillbaka till Vasa.

Jag kan inte fatta att det bara är 3 dagar kvar tills vi åker!? Tiden springer iväg och jag hinner aldrig med. Det kommer bli den bästa veckan i mitt liv! Alexanders pass hade ju dessutom gått ut så han fick ta ett snabbpass för att hinna hehe...

Mitt nya beroende

2016

Dethär med beroende hörni. Jag har haft beroende som att äta ett halvt kilo broccoli varje dag, hårolja, handkräm, choklad, handkräm osv. Det är ju både för-och nackdelar med beroenden men just mina beroenden såsom broccoli och hårolja har ju gjort bra för mig. När jag var beroende av broccoli och åt det varje dag så började jag ju må mycket bättre, alltså i hela kroppen. Jag fick motivation för saker och ting och jag var på bra humör, jag var liksom inte trött längre. Thanks to broccoli!♥ NU mina vänner så har jag börjat med småa tomater även kallat cocktail tomater, det låter bättre så. Så nu får godiset ligga i skåpet ett tag, för nu är det tomater som är mitt nya snacks! Har inte ni något beroende? :)

20 glasspinnar

Inte varje dag man köper 20 glassar en för en, men vid Minimani kostade det bara 6€ så varför inte passa på. Idag började vi först klockan 10 men har två förhör att skriva efter klockan 16 så dagen blir ändå ganska lång. Igår beställde jag 3 plagg från nelly så hoppas nu bara att de hinner komma i tid, vi åker ju om 7 dagar nu bara. Har ni annars smakat Marabous stora platta med oreo? Absolut min favorit choklad nu, det var sååå gott! Nu ska jag återgå till lektionen, hörs senare!

Dagens fulla schema

2016

Vest: H&M / Jeans: Gina Tricot / Skor: Butik i Tammerfors / Marmormobilskal: Ebay

Good evening folks. Idag är det lördag och idag har jag gjort en del. Jag har varit med Zander till Masku och bytt vår soffa till rätt färg eftersom vi hade fått den i fel färg så vi fick vänta en hel månad på rätt färg, suck. Sedan åkte vi och handlade till Minimani nu när det är fullt med billiga priser på mat och grejor, efter att vi åkt tillbaka till lägenheten, som ligger sågottsom bredvid Minimani, så åkte vi till Pikku Quattro på pizzaaa. Nu senare på kvällen så har vi cyklat till en park som ligger bredvid vårt höghus och kollat in den och där var såå många gulliga änder och ankor eller vad de nu kallas, synd att min telefon dog för annars skulle jag ha tagit mera foton. Men usch vad kallt det är hörni. Alltså jag cyklade med en stor halsduk, vinterjacka och vantar...och jag frös som bara den. Vilket TUR att det bara är 9 dagar kvar till vi åker till Spanien!!!♥ Åh ljuuva Puerto Rico vad jag längtar!

Jag kommer dessutom att filma när vi är där så bara jag lär mig ett redigeringsprogram så kommer videon att dyka upp på youtube antagligen. Ska bli så kuul! Jag är lite deppad över en sak och det är att jag inte hann beställa massa sommarsaker från Ebay nu till resan eftersom det tar en månad för sakerna att komma. Men nu ska jag slå till med att beställa en bikini från nelly.com så att den kanske hinner komma i tid, ha det så bra guys! :)

Macadamias hårinpackning

2016

Klick! Än en gång har jag klickat hem denna underbara hårinpackning från Macadamia. Den heter Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque och jag köpte den HÄR för 30€ med frakt och allting till. MEN då köpte jag den största, som är 500ml, medan det finns 100ml och 250ml (den vanligaste). Den som är 250 ml ligger på 18€ så den kan jag rekommendera till er som vill testa den, ni kommer inte bli besvikna.

Denna hårinpackning ska reparera håret på djupet och helt enkelt ge håret nytt liv. Det stämmer helt kan jag säga er. Jag har tipsat om denna produkt tidigare också men den är så himla bra så måste skriva om den igen. Den har en doft som tar en till paradiset och tar verkligen bort det risiga i håret och gör det friskt och lent efter bara någon användning.

Denna hårinpackning ska man använda i duschen efter man tvättat bort schampo. Man tar en stor klick av masken och fördelar i hårlängderna och låter den verka i 7 minuter. Den borde ge ännu mer effekt destu längre man har den. Tiden går riktigt snabbt om man tvålar in sig medans eller rakar benen eller något. Sedan är det viktigt att stänga hårstrånen genom att använda ett balsam efter.

Om ni känner att ert hår börjat bli torrt nu till vintern eller annars är slitet från platttången så köpköpköp! HÄR kommer ni direkt till produkten!♥

Vintern är här med blöjbyte och förkylning

2016

I måndags hade vi en praktisk dag. Vi tvättade bebidockor och bytte blöjor och hade bebimassage,hihi!
I tisdags hade vi skolfoto.
 Vår lärare köpte ett 4000 bitars pussel åt oss så nu får vi byggabygga. (synd att jag inte gillar pussel)

Is. Alltså nej! Jag hade bråttom imorse och när jag kommer ut till min bil så är rutorna täcket av IS. Tror ni jag hade någon isskrapa? Nope. Jag hade en parkeringsbricka, tror ni inte den brakade sönder? Jepp. Idag var en viktig dag och jag fick bara inte komma försent, så då var det bara naglarna kvar, skitkul.

Jaja hösten är över och det börjar bli vinter. Jag vet att vintern är här eftersom jag har världens förkylning + feber och hela halspartiet gör så ont så det känns som jag har brutit halsen. Lucky me som får åka till södern om 12 dagar och äta upp mig några kilon och shoppa bort lite pengar och bara vara på stranden♥. Jag LÄNGTAR.

Vi har nyss fått reda på våra provsvar i Mattestudentprovet.. jag blev rent av chockad. Jag räknade ihop att jag hade fått 10 poäng men enligt läraren så har jag fått 21 poäng! Jag förstår inte, provet som det skulle ha gått sämst i så tror jag har gått bäst. På tal om prov. F.o.m. nästa vecka så har jag 5 prov/förhör på 4 dagar, så det ska bli skojj, eller så inte. Men nästa fredag är vi lediga så känns skönt att få inleda höstlovet lite tidigare än de andra. Nu ska jag och Zander se på "Shameless" serien och äta tacoships med guacamole, hörs!