Oroligheterna vid YA

2014



Alltså var f*n ska jag börja? Efter allt som har hänt, allt som står i tidningarna. Oroheten i Gamla Vasa, utanför ens fönster. De flesta har nog lästa vasabladet där det står vad som har hänt. Även om jag ungefär kan hela storyn så skriver jag nog inte ut det här. Men allt p.g.a den där videon, så himla liten sak som blir till såhär stor sak så att internaten stängs! Alla elever som har över 100 km till skolan, alltså hur tänker styrelsen i det här. Tur att man får ta distansstudier och inte behöver ta sig till skolan, jag vet ännu inte hur jag ska göra. De flesta ser det som att de får ha ledigt, men det finns vissa som faktiskt behöver åka dit. Ex närvårdarna. Vi har bara teori varje dag, kommer missa otroligt mycket. Men vad kan man..
 
Jag och Jenna var på intervju med Pohjolainen idag och tyckte det var jätte kul,hihi. Så där berättar jag känslorna och hur vi upplevde det. Så togs det bild och sånt. Kan fast publicera artikeln imorgon i bloggen, om ni kan finska haha. Ni får gå in själva och läsa hela storyn om dethär om ni vill veta.
 
http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/45379
http://online.vasabladet.fi/Artikel/Visa/45343
 
Det finns ju flera artiklar om det där som ni kan trycka på, har lite bråttom så hinner inte skriva mera. Ska till Palvis ikväll.
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?