Vilken proteinbar smakar bäst?

2015



Jag har ju börjat träna på gym nu, även om det inte går så bra. Haha men jag försöker! Min pojkvän har berättat att det är lika viktigt att äta mat med mycket proteiner i efter träningspasset som att göra träningspasset. Ibland kanske man inte har tillgång till det? Och man behöver oftast få i sig mera protein än vad som finns i maten, PROTEINBARS eller PROTEINSHAKE är vad som behövs! För ni är väl medvetna om att man behöver proteiner för att bygga upp muskler? Eftersom jag verkligen inte gillar proteinpulvret som ska hällas i vatten/mjölk och bli till proteinshake, så kör jag på den dyrare varianten-protein bars! 
 
Jag har inte tränat nå länge men jag har hunnit prova 4 olika sorters typer av protein bars och jag tänkte tipsa om vilken som smakar bäst och ger mest proteiner!
 
 
 
GAINOMAX PROTEIN ♥
Absolut den godaste som jag har smakat! Choklad utanpå och toffee inuti. Konsistensen är perfekt, det är lite som att tugga kola men lättare och utan klumpar. Smakar så nära vanligt godis som möjligt. 10/10
Jag köpte den på Halpa halli i Vörå för 1,99 €. Den väger 60 gram och har 20 gram protein i sig.
 
SO LO-CARB! PROTEIN
Den får en andra plats. Smaken var god, det var bara konsistensen som gav minuset eftersom den var lite torrare. 9/10. Jag köpte den på Halpa halli i Vörå för 1,99 €. Den väger 61 gram och har 22 gram protein i sig.
 
PROTEIN DIET
Smaken var helt okej men konsistensen var lite sämre, torrare och svår att svälja pågrund av det. Men den gick nog att äta. 8/10 . Jag köpte den på ABC i Vasa med 30 % rabatt så är inte säker på vad den kostar men ungefär 2 €. Den väger 60 gram och har 20 gram protein i sig.
 
NATURDIET
Den var igen lite torrare och svår att svälja/tugga. Smaken var nougat och inte min favorit. Men denna har bara hälften så lite protein som de andra stängerna, det är nog inte riktigt en proteinbar. 7/10. Men den var på 50 % rea och kostade 30 cent. BILLIGT! 60 cent normal pris på halpa halli i Vörå!
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?