BMI

2015



 
Hej på er! Jag har varit ledig idag och kommer att vara det imorgon också, så nu har jag börjat på en ny serie! Den heter 90210 och verkar vara en drama serie med ungdomar som går i skolan och som hittar på det ena och det andra. Det är synd att det inte finns svensk undertext eftersom jag ser den på putlocker.is, men sånt är livet utan swefilmer. Mamma kom nyss hem med en marabou chokladplatta och en center stång åt mig så nu kan jag äntligen slappna av, hehe. Jag gjorde några uppgifter i hälsolära och den ena var att man skulle kolla sitt BMI (Body Mass Index), med hjälp av det så kan man se om man är underviktig/normalviktig/överviktig. Det är väldigt enkelt, du fyller bara i din längd och vikt. :)
 
Testa ditt BMI, om du är under 18 år klicka HÄR
 
Testa ditt BMI, om du är över 18 år klicka HÄR



Daniela

http://www.aleinad.blogg.se

Vill bara säga en sak om BMI, använd Absolut inte BMI om du är under 18 år, och om du är över tar det med en nypa salt. BMI är föråldrat och kan säga fel. Vi räknade inte ut det på hälsokunskapen därför.

Svar: Jag är 17 år och min lärare gav mig som uppgift att kolla det så jag antar då att man får kolla det om man vill, men man behöver inte ta det så allvarligt. :)
Natalie Sundsten







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?