16 Tips för bättre hy

2016



 
 Här får ni 15 tips för att få en bättre hy. Dessa tips har jag tagit från egna erfarenheter, så för mig fungerar de. :)
 
♥ Drick massor med vatten under dagen.(1,5 - 2 liter)
♥ Tvätta alltid bort ditt smink innan du går och lägger dig och använd smink så sällan som möjligt
♥ Skrubb ditt ansikte med en ansiktspeeling 2 gånger i veckan
♥ Tvätta ditt ansikte varje gång du svettats mycket
♥ Att motionera (springrunda) ger mig bättre hy, direkt! (då duschar jag alltid efter)
♥ Pilla inte på huden, kläm aldrig finnar eller porer
♥ Återfukta ALLTID ditt ansikte med en hudkräm
♥ Tvätta ditt ansikte med vatten/rengör varje dag
♥ Ha en duscholja som du applicerar i ansiktet när du duschar, du kommer få baby hud och huden blir återfuktad.
♥ Ät näringsrikt och vitaminrik mat, du är vad du äter
♥ Välj en ansiktskräm utan parabener och sånt skit, välj en med vitaminer, apoteket?
♥ Ha ansiktsmask en gång i veckan t.ex honung och avokado
♥ Sov tillräckligt under natten, åtminstone 7 timmar.
♥ Om du mår dåligt så syns det också på din hud. I think
♥ Undvik tobak och alkohol!
♥ Att sola så har gjort min hy mycket jämnare, mindre finnar osv. Men använd ALLTID solkräm!








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?