Därför är transparent puder ett bra val

2016



 
De flesta vet redan vad ett transparent puder är, men för de som inte är helt säkra på det så kan fortsätta läsa. Ett transparent puder finns i både pressat och löst puder, det är ett vanligt puder men som passar till ALLA hudfärger. Pudret är vitt men när det läggs på huden så blir det samma färg som din hudfärg. Transparenta puder är bra för att jämna ut huden, täcka porer och linjer och matta ner huden.  Det passar perfekt året runt eftersom din hudton blir mörkare på sommaren och ljusare på vintern, så du kan använda det när som helst. Transparenta puder är också en bra finish på din makeup, det håller allting på plats mycket bättre än att vara utan puder. 
 
Jag testade att köpa ett och det är från märket Essence. Kostade säkert under 5€. Jag köpte mitt i Tuuri men det borde finnas i Minimani och kanske Tokmanni också. Jag är jätte nöjd med denna billiga grej, den gör verkligen sitt jobb och det som jag gillar allra bäst är att man kan lägga det på de ställen som man vill matta ner. Det behövs inte i hela ansiktet som ett vanligt brunt puder behövs. Slutligen så har det transparenta pudret förenklat mina dagar hah, jag rekommenderar det till alla. :)
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?