Gör 2016 till DITT år

2016



Nu är det dags för ett nytt år med nya möjligheter. Jag tycker att det är bra för de som vill tänka att det blir som en ny start, det känns ju ändå ganska skönt att äntligen kunna vända blad och börja om på nytt. Jag gjorde starten för er lite lättare här! :)
 
1. Gör inte saker du mår dåligt av.
Ge inte tid och energi till saker som sänker dig. Om du bråkar med någon, så red upp det. Passa inte upp din "kompis" om du inte får något tillbaka, se till att avsluta vänskaper, förhållanden eller arbetskontrakt som får dig att må dåligt helt enkelt.Det finns bättre saker att ödsla tid på!
 
2. Ändra tankesätt
Något som jag har haft svårt att tro på så är att om man tänker på de positiva delarna i negativa saker hela dagen så kommer du må såå mycket bättre. Börja redan från morgonen att tänka positivt, det behöver inte vara överdrivet, så ska du se en skillnad. Kom iåg att vara glad åt vad du har istället för att vara missnöjd med vad du inte har.
 
 
3. Bli kär
Alla som har varit kär så vet att det är den underbaraste känslan av alla, till er som inte har varit kär så vet ni nu vad som väntar er. Ni ska inte vara rädda att bli kär i någon för att de sedan kan krossa er, man måste våga chansa och om det väl händer så komemr du att bli så mycket starkare. Sånt hör till livet. När man väl är kär så blir man sitt bästa JAG, man ler större, ögonen tindrar lite extra och man mår bättre. ♥
 
4. Våga mera.
Gör saker du alltid velat men haft någon anledning till att inte göra det. Livet är för kort för att inte våga ta chanser och risker. Har du alltid velat ha en tatuering, skaffa. Har du alltid velat åka till Hawaii, åk. Har du alltid velat bjuda ut någon, gör det! 
 
 
5. Hitta en terapi
En terapi behöver inte betyda att en psykolog är inblandad, en terapi kan innebära att man skriver dagbok, lyssnar på musik medan man är ut och springer, spela datorspel, fotografera eller varför inte skaffa blogg? 
 



Helene

http://minttu.blo.gg/

Vet själv att jag inte hade mått bra utav att inte vara kär, min kille har hjälpt mig så mycket under dessa år vi vart ihop. Utan honom vet jag inte vart jag skulle varit <3

Svar: Jag vet precis vad du menar! Min pojkvän har hjälpt mig genom mycket så det är det bästa att vara kär ♥
Natalie Sundsten


annelie

http://tippellertopp.blogg.se

tack för jättefina tips snälla du :D

Svar: Åh vad roligt att du uppskattar dem :D ha det bra!
Natalie Sundsten







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?