My makeup

2016



Mitt vardagssmink↑
 
På vardagarna så brukar jag använda en foundation från Lumene för att täcka över ojämn hudton, finnar eller ärr efter finnar. Jag har den ljusaste av just den foundationen så att det säkert skall täcka det jag vill ha täckt, jag har också en likadan som är nummer 1 som jag brukar använda på sommaren. Mascaran är från Maybelline och har en böjd borste så fransarna blir extra långa, rekommenderas. När det kommer till ögonbryn så är jag inte så noga, jag använder en eyeliner/kajal penna från citymarket haha. Sedan en eyebrown fix från HM, ursäkta att den ser så äcklig ut men den är egentligen genomskinlig fast ögonbrynspennan har visst smittat av sig. Man kan ju också lägga hårspray för att få ögonbrynen att hålla men jag tycker att de inte går att forma så bra då. Något puder använder jag inte mera, eftersom min hy blir så oljig då efter ett tag och jag försöker alltid att använda så lite hudsmink som möjligt så att huden får andas.
 
Mitt festsmink↑
 
Till fest så använder jag samma som vardagssminket men lägger även puder, primer, ögonskugga och någon gång eyeliner. Jag har också nyss börjat använda bronzer. Pudret är från Rimmel, bronzern från Lumene, ögonskuggorna från Isadora och primern från Natural code?. En ögonfransböjare från Dermoshop brukar jag också använda.
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?