Makeup revolution contour palette REVIEW

2016



(Detta är INTE ett sponsrat inlägg)
 
Hej! Igår kväll fick jag hem Makeup revolutions CONTOURING palett i puder form och i kräm form. Paletterna var så billiga så var tvungen att köpa båda två. Jag ville först bara ha i puderform men det kan vara roligt med krämform också. Puder till vardags och kräm till fest. Jag har väntat i ca 4 veckor på att de ska få in paletten i puderform och tillslut hittade jag den. Jag har inte sett att de har haft båda paletterna i lager på samma gång, dagen efter att jag hade beställt så fanns inte krämformen kvar!? Så de är verkligen storsäljare, men är de verkligen så bra som folk säger? Lugn, jag har redan provat. :)
Igår kväll provade jag båda två och hade sminket i ansiktet i ca 1-2 timmar.
 
CREAM contour palette: Jag skulle ge den 8/10 i betyg. Jag vet inte om det berodde på att mina penslar inte var av bästa kvalitet, men färgerna verkade inte heller vara av bästa kvalitet. Jag var tvungen att ta jätte mycket färg och även om färgerna var matta så var de ganska oljiga. Men när jag väl fick till en bra contouring så var jag nöjd med paletten. Den är verkligen värd sitt billiga pris iallafall. Men jag hade velat ha liiite kallare färger. Det känns som att färgerna skulle bli väldigt oljiga under kvällen. Det VÄRSTA med paletten var att efter jag tvättat bort allting (efter ca 2 timmar) så fick jag ca 10 små röda prickar överallt i ansiktet, det var som små "mini finnar", så jag kommer nog använda denna contouring paletten väldigt sällan, kanske när jag känner för att sminka mig lite extra mycket. Jag har ju inte hört att någon annan reagerat på paletten så, jag tog också väldigt mycket färg så det blev väl för tjockt lager. :/ (Slut i lager)
 
POWDER contour palette: Jag skulle ge den 7/10 i betyg. Färgerna var fina, samma toner som kräm paletten. MEN jag tror inte en sekund på att de ljusa färgerna kommer hålla på fester. Det var svårt att få pudret som man ville ha det, man behövde ta väldigt mycket färg. Highliterna var super fina men jag kommer nog behöva köpa ett "smink setting spray" för att tro att det kommer hålla en hel kväll. Men den ljusaste bruna färgen så var super bra. :) LÄNK/KÖP: HÄR
 
 
SAMMANFATTNING: Båda palett formernas färger var väldigt pigmenterade, speciellt de bruna färgerna. De hudfärgade vet jag inte om jag kommer använda lika mycket av. Men det är roligt att öva contouring så jag tycker du ska köpa någon av dessa om du ville pröva. De är båda värt priset och jag ångrar mig inte. Det går ju alltid att kombinera färgerna, först krämen, sedan pudret, så hålls sminket säkert bra. :) OBS. jag använde mig bara av paletternas färger + en foundation som bas. Jag använde ingen skilld concealer eller highlighter så det kanske skulle ha behövts för ett bättre resultat. Hörni annars så var inte leveransen den bästa, paletterna var en smula skråmade och det var puder ovanpå den ena paletten. Nåja, nog med negativitet, jag rekommenderar dessa och om ni funderar på att köpa någon av dessa så vänta inte för länge för de säljer slut på dem väldigt fort. :)



Anonym

Brukar du ha sponsrade inlägg? Isf om vilka produkter?

Svar: Jag har aldrig fått hem en produkt gratis för att skriva bra om den. Så nej. Dessa paletter har jag köpt för egna pengar och eget initiativ. Detta är inget sponsrat inlägg. :)
Natalie Sundsten







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?