Tips för en bättre blogg

2016



 (google bild)
 
Hej på er! Jag fick lite bloggtorka så tänkte dra en del tips åt er om hur man får en så bra blogg som möjligt. Jag kommer tipsa er om vad du ska tänka på innan du börjar blogga, uppdatering och innehåll, hur du får fler läsare och andra viktiga saker! Här är några tips som kanske kan ge er lite inspiration. :)
 
Innan du börjar blogga, tänk på:
 
Bloggportal. Jag valde att blogga på blogg.se eftersom jag gillar den enkla addressen och jag vill ha en unik bloggdesign. På blogg.se handlar det mycket om kodning så det tycker jag är väldigt roligt. T.ex nouw.com och devote.se har väldigt enkla designer och är bra val för nybörjare inom bloggvärlden. :)
 
Bloggnamn. Att ha sitt för- och efternamn är en bra ide, då hittar man lätt din blogg via google om man söker på ditt namn. Men ett kort, fint och unikt bloggnamn är också en toppenide. Ett bra exempel på det är kissies.se, det sätter sig lätt på hjärnan och är lätt att komma ihåg. Du vill nog undvika komplicerade/långa bloggnamn.
 
Din egna stil. Hur är du som person, skriver du smileys eller saklig text? Snäll och rolig eller seriös med fakta? Har du en mode-, bak-, rese- eller livstilsblogg? Jag skulle säga att jag har en livstilsblogg. Jag beundrar er som bloggar om ett visst ämne, då behöver man inte vara orolig att ens vardagsliv blir tråkigt att läsa om, hehe.
 
Design och layout.
Bloggdesignen ger första intrycket. Du behöver ingen proffs modellbild som header utan snarare en vanlig bild, ett collage eller bara en text. Alla gillar olika men jag gillar en stilren blogg.
 
 
Om uppdatering och innehåll:
 
Kvalitét och kvantitet. Kvalité på inläggen kan vara väldigt viktigt om man vill få nya läsare att stanna. Snabbinlägg som skrivs i bussen utan bilder, som bara publiceras för uppdatering, kanske inte inte ger den positivaste bilden av din blogg. Genomtänkta inlägg med fina bilder får mig att fastna. :)
 
Bilder. Som ni redan vet så behövs bilder i så gott som alla inlägg. Jag gillar starkt bloggar med skarpa bilder i en ljus nyans, det fastnar jag oftast för. Så ljus upp dina bilder och öka på skärpan så ska du se att det blir bra. 
 
Tidsinställ inlägg. Inlägg som detta kan jag bra tidsinställa så att det publiceras imorgon. Bra inlägg att tidsinställa är olika tips, åsikter, modecollage osv.
 
Variera. Eftersom jag har en livstilsblogg så ser jag till att ha varierande inlägg, det gör att läsarna inte tröttnar. Jag kan slänga in modecollage, åsikter, tips, musik osv. Om du har en t.ex modeblogg så kan du variera mellan modecollage, dina favoriter, hiss&diss och de senaste inköpen. :)
 
 
Såhär får du fler läsare.
 
Kommentera. Se till att lämna en kommentar på de blogginlägg du läser varje dag, då ökar du risken för att få en kommentar tillbaka och att andra hittar din blogg.
 
Använd andra sociala medier. Dela din blogg på twitter, youtube, facebook, bloggrupp på facebook, instagram eller varför inte skype. Då hittar nya människor till din blogg.
 
 
Viktiga tips:
 
Skriv ner dina ideer. Om du sitter vid skolbänken och av någon anledning kommer på världens bästa ämne att blogga om, SKRIV NER. Skriv ner iden på mobilen, kalendern eller fast på handleden! Du komemr att tacka dig själv när du sedan har bloggtorka.
 
Var dig själv. Du har dubbelt så stor chans att få dina läsare att stanna om du bara är dig själv. Detta gäller inte bara bloggandet, om man spelar någon annan så förlorar man på det i längden.
 
Jag försöker själv lära mig av mina egna tips men ibland lyckas det och ibland inte. Alla bloggar är bra på sitt sätt och ingen kan tvinga dig hur du ska blogga eftersom bloggning är ett frivilligt intresse. Ha en fortsatt bra dag fina människor! ♥



TIDSTJUVEN

http://tidstjuven.com/

Superbra tips! :) Speciellt det sista, om att vara sig själv. Det är nog viktigast av allt.

Svar: Tack så mycket! :) Ja i slutändan är de ju det :)
Natalie Sundsten


emeliesandelia.se

http://emeliesandelia.se/

Riktigt bra tips! :)

Svar: Tack! :))
Natalie Sundsten


Josefin Nilsson

http://josefinnnilsson.blogg.se/

Riktigt bra tips! :)

Svar: Tack! :))
Natalie Sundsten







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?