Att bo med min pojkvän

2016



 
 
 
Nu är det 2 månader sedan jag flyttade till en lägenhet i Vasa med min pojkvän Alexander, som jag varit tillsammans med i 2 år o. 3 mån. Det gick väldigt snabbt eftersom iden kom plötsligt, men jag har inte ångrat det en enda sekund.
 
När jag bodde hemma i Vörå så visste jag inte riktigt om jag längtade att komma hem eller komma till skolan med kompisarna, inget av det egentligen. Jag kände ingen glädje av att komma hem för att se på serie tills jag somnar och att sakna Alexander gjorde bara varje dag värre. Jag och Alexander träffades bara på helgerna eftersom vi bodde ca 70 km ifrån varandra så gick det inte att träffas mitt i veckan. 
 
Det bästa med att flytta hemifrån är nog att få inreda hela lägenheten precis som man själv vill från NOLL. Vi köpte allting nytt eller så målade vi några möbler vita. Man började må så bra av att få bort gula färger och få inreda i egna favoritfärgen såsom blått, vitt, grått och svart. Nu till hur jag börjat må efter flytten och det kan ni säkert gissa. varenda liten nerv i min kropp har blivit lycklig. Jag gillar att köra bil ca 8 km till skolan och samköra med två gullisar, jag gillar att få komma hem till ett nytt och snyggt fräscht hem, jag gillar att få ha hur mycket sött och gott jag vill i skåpen och få välja vilken mat jag vill äta, jag gillar att bo nära allting (shopping, bio, snabbmat, kompisarna, gymmet...) och jag älskar att få komma hem till den snällaste och mest underbara människan jag känner VARJE DAG. Jag är äntligen lycklig och känner att jag mår bra hela tiden. 
 
Att bo med Alexander har bara förstärkt vårt förhållande, inget annat. Vi har inte tröttnat på varann och vi kommer bra överens om hur vi delar på sysslorna. När det gäller att handa mat så brukar han betala allt som både han vill ha och det som vi båda vill ha. Sedan betalar jag det jag själv äter som inte han vill ha. Efter det så går vi igenom kvittot och delar det ungefär 70-30, eftersom han äter sååå mycket mera än vad jag äter så tycker vi båda att det blir rättvisast såhär. Vi brukar städa varannan fredag och om jag lagar maten så diskar han och tvärtom nästa dag, så att båda hjälps åt. Men saker vi har köpt som kaffekokare och soffa så har den som mest velat ha det betalat hela summan, det känns kanske hemskt att tänka att det är lättast så ifall det tar slut men det är lättast att ha egna saker så jag tycker inte man ska dela på allting. Nu blev det så att jag betalade den nyköpta soffan så Alexander betalade flera mindre saker istället.
 
Det är ju också viktig med egen tid. Ibland sitter jag och bloggar medan han tränar eller är på sin dator men vi brukar också titta på en gemensam serie om kvällarna och äta något gott, känns så himla bra! Så att flytta var det bästa jag gjort, och vi har inte börjat bråka mera på något vis så det känns så bra. 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?