Välj att äta det som du verkligen vill ha

2016



 
 
 
 
 
Vet ni vad jag just märkte. Förstås så har jag tänkt på det förut men det var nu som det klickade till att ja, jag måste göra det. 

Hur ofta äter ni snabbmat eller på restaurang? Finns det gånger då ni är jätte snåla på en subway smörgås? Men vad är det riktigt som ni tänker då? Äh jag kan inte, jag har ju mat hemma eller att det kostar så mycket. Men har ni tänkt på varför vi egentligen har pengar, varför vi jobbar 5 dagar i veckan. Jo det är för att vi ska ha råd att kunna gå till dendär goda restaurangen runt hörnet, för att UNNA oss efter vårt hårda arbete, det är vi ju faktiskt värda. Om ni riktigt tänker efter så lever vi bara en gång och även om vi slösar 10€ på en pizza, kommer vi sakna den 10 lappen någon gång? I don't think so. Varför ska man laga det vanliga tråkiga spaghetti när man kan äta vårrullar eller liknande, hah.

Alltså jag skriver detta för att jag antagligen borde uppgradera mina recept och är väldigt trött på vanlig mat. Jag har ju aldrig varit någon som gillar mat heller så när jag flyttade hit till Vasa och hamnade bredvid goda snabbmatskedjor så blev jag jätteglad. För JAG tänker sluta vägra gå dit jag vill för att jag kanske har mat att laga hemma eller pengar som borde sparas. Well man borde alltid spara pengar men jag tänker inte sluta som någon gammal tant i rullstol med 1 miljon som sedan staten tar av mig, nope. Jag tänker faktiskt leva livet och börja unna mig det som jag faktiskt längtar efter och vill ha. Jag tycker också att ni borde göra det, det känns som att vi sparar för mycket, eller så är det bara jag. :)

Ps. Igår var jag på baren och jag ligger inte i soffan nu och är trött, slö och snål på en pizza hehe. ;)




Kashma Izat

http://kashmaizat.blogg.se/

Hej! Är du intresserad av en personlig bloggdesign/hemsida som byggs upp efter dina önskemål? =)

Svar: Heij! Tyvärr, gör hellst min egen design :)
Natalie Sundsten







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?