Min pojkvän: Drogad och hjärnskakning

2016



 
Det finns en sak som jag inte har berättar för er. En sak som hände för ca en vecka sedan när det var Gulis intagning och alla drack sig fulla. Det var inte bara alkohol med i bilden. 
 
Min pojkvän studerar sitt första år på Novia nu och deltog därför också i "Gulis supandet", han drack inte så mycket alkohol den kvällen, ändå var han halvt onårbar när jag hittade honom i vår lägenhet. Klockan var bara 12 på natten och jag hade träffat honom två gånger under kvällen och då drack han med måtta och det gick bra att prata med honom. Han var full, japp. Men så full så han kunde ta hand om sig själv. Senare under kvällens lopp då klockan var runt 22:30 så träffades vi och pratade. Detta minns han dock inget av, vilket är väldigt underligt. Min pojkvän minns inte heller hur han "cyklade hem" 1,5 km. När jag hittade honom klockan 12 i vår lägenhet så låg han tvärs över sängen och var onårbar för en liten stund. Jag hjälper honom till wc:n för att spy men han trillar bara när vi ska gå dit. När jag fått ner honom framför wc:n så ser jag att han blöder från huvudet och blodet har runnit ner för huvudet och ena örat, sedan längs kinden. Jag försöker få svar på vad som hänt men han minns ingenting. Jag försöker trycka papper mot "hålet" han hade i huvudet. I tre timmar hjälpte jag honom att spy och komma sig i säng, det tog tre timmar. 
 
Jag hoppades på att han skulle minnas saker dagen efter, men nej. Han spydde från morgonen till klockan 22 på kvällen, fick inte ens i sig vatten, allting kom upp tillbaka. han spydde över 10 gånger. När jag försökte hålla om honom så skakade han i hela kroppen och hade ryckningar emellanåt. Var det faktiskt bara alkohol han druckit? Eller kan någon ha drogat honom? 
 
Ni vet ju själva hur lätt sånahär saker händer. Någon roar sig på en annan människas bekostnad. Det är inte bara flickor som blir drogad och det vet ni. Vi kom inte till någon annan slutsats än att någon måste ha lagt t.ex. ögondroppar eller annan drog i hans öl. Vi var säkra på det för en bra stund, tills jag testar googla symtom på hjärnskakning. Varenda litet symtom på hjärnskakning stämde in på honom. Han hade huvudvärk, spydde, fick feber på kvällen osv. Så då blev vi mera säkra på att han skulle ha fått en liten hjärnskakning. 
 
Vi borde ha sökt läkare men när man har fått en hjärnskakning så är enda botemedlet att vila, låt hjärnan vila. Så efter flera om och men så besökte vi aldrig någon läkare, för är det egentligen värt att vänta flera timmar vid sjukhuset och sedan få höra att man ska vila? Min pojkvän hade valet och han velade inte. 
 
Till er som rör sig i Vasa trakterna så vill jag bara säga att snälla, håll handen för glaset när ni är på baren, gör det till en vana. Det finns faktiskt idioter som vill droga andra för nöjets skull, behandla människor som testkaniner för att se hur mycket de klarar av. Det verkar som att Alexander både blev drogad och fick hjärnskakning den kvällen, eller någondera, man vet aldrig säkert. Detta var då på Ollis som detta hade hänt, för där befann han sig hela kvällen.



Linda Lövberg Hjären

http://lindahjaren.webblogg.se/

Gud vad obehagligt, det finns alltid någon människa till allting, hur fan kan man tycka det är kul att droga någon :O Själv varit med att min kompis blev drogad. väldigt hemskt

Svar: Ja hördu säg det :/.
Natalie Sundsten


Amandah Moon

http://amandah.se

Liknande hände mig.. De hittade mig medvetslös inne på den krogen vi var. Jag drack inte så mycket, men blev antagligen drogad. Fick åka ambulans in till sjukhus då de inte fick liv i mig. Hade oregelbunden hjärtrytm och var medvetslös. Jag vaknade upp efter 12 timmar på sjukhus. Minns inget av hela händelsen. Minns att Jag var på den krogen och att jag drack lite, hade kul med vänner och sen är allt svart. Riktigt obehagligt. Vet inte hur allt hade slutat om de inte hade hittat mig i tid.. Ush. Bara Jag tänker på det nu mår jag lite dåligt. Hemskt att det ska finnas människor som gör såhär mot andra. Riskera någon annans liv på för att de blir roade av det. fyfan! :'(

Hoppas din pojkvän repar sig! <3

Svar: Oj gud vad hemskt! Ja när man tänker på hur det skulle ha kunnat gå så blir man livrädd. Ja fyfan för sådana idioter. Jag hoppas det också! Tack!<3
Natalie Sundsten


Usch vad hemskt! Jag blev drogad på vår studentdag, och det var på Fontana. Eller jag har inget "bevis" förutom att jag känner mig själv så pass bra att jag vet att något var fel.. Var till sjukhuset & polisen men fick i princip ingen hjälp på något av ställena.. :/

Svar: Oj, det är just det att man känner ju sig själv och kan själv säga när något är fel. Jasså, kanske det var lika bra att man inte ringde dit då :/.
Natalie Sundsten


Linda Lövberg Hjären

http://lindahjaren.webblogg.se/

Men fy vad obehagligt :/ Vet Själv när min kompis blev drogad på en fest & nära att bli våldtagen för dom var helt störda, sån tur var kände jag mig förkyld & drack ingenting & vi kunde sticka därifrån, men hon blev bestulen på mobilen & något annat. Sån tur hände ingenting :) <3

Svar: Oj gud, men ändå att de stal hennes mobil :/. <3
Natalie Sundsten







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?