ATM på kosmetologlinjen

2017



 
För er som är nyfikna på vad vi går igenom i skolan så håller vi just nu på med fotvård och övar kundbehandlingar, visst går det snabbt! Det känns som att vi knappt har lärt oss något teoretiskt men bra går det iallafall. Vi har gjort ett arbete om fotproblem och pratat om olika hudvårdsprodukter såsom rengöring och krämer. Något som vi också varit tvugna att göra så är ett matteprov och läs-och skrivsvårighets test. Proven var ju relativt enkla men blev endå stressad, speciellt över matteprovet. Man fick inte använda någon miniräknare utan det var "uppställning" och "trappan" som gällde, haha det kunde jag såå inte. Fick skriva mina invecklade uträkningar dit istället och lämna bort svaret, minns ju bara det jag lärt mig till studenten. Menmen hörni, jag trivs. Min klass är underbar och vi kommer bra överens. Redan i tisdags så hade vi skolfotografering med gruppfoto, porträtt och IDfoto, som vi ska visa vid maten.  
 
Igår tog svärmor med mig och Zander till en restaurang och bjöd på supergoda räksmörgåsar så tack för det! :) Idag var vi bara 3 i klassen, resten var sjuka så får hoppas jag inte dras med i flunsan. Vi pratade faktiskt bara teori idag om hudens uppbyggnad, funktioner och lärde oss en del muskler på svenska, finska och latin. Ikväll blir det att testa på ännu en ny danskurs, Streetstyle. Jag har ju redan anmält mig till två kurser men vill ändå testa på flera olika danser. Även om jag har jättesjuk nacke från female vibe koreografin i tisdags och igår var det ännu värret. :/
 
För er som enkelt vill följa min kosmetolog utbildning så finns nu en skilld kategori med namnet "kosmetolog". :)
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?