Så tar du hand om din hy under vintern

2017



Hej på er! Nu har det varit några väldigt kalla dagar på många minus grader men idag står mätaren faktiskt på 0, så det gillar jag. Jag är ju en person som fryser heeela tiden. Så när det är -20 grader ute så känner jag mig inte ens levande. Ett stort problem som jag brukar ha under vintern så är att jag får torr och sämre hy. Det brukar bara svida när jag lägger hudkrämer eftersom huden är så torr. Så nu när januari har börjat så tänkte jag dela med mig av mina bästa tips och erfarenheter för att lyckas hålla huden så bra som möjligt!
 
 
1. När det kommer till hudkrämer så brukar jag använda Niveas dagkräm och Niveas nattkräm. De passar bra för torr och känslig hud, som man brukar ha under vintern, så de kan jag rekommendera er att köpa vid t.ex. Citymarket. De kostar ca 7€ st, men de kan vara kluriga att hitta ibland eftersom Nivea har många olika krämer med "Q10" och sådant, men dessa krämer är inte för antiaging. Tips: kom ihåg de masserande cirkulära rörelserna när du smörjer.
 
 
2. Olja olja olja. När jag är hemma och inte ska åka bort någonstans på kvällen så brukar jag tvätta mitt ansikta med vatten och sedan smörja in mig med t.ex. olivolja eller någon av de två oljorna jag fick från Dermosil. Olja är verkligen en räddare för vinterhyn och återfuktar ordentligt. Jag brukar ta ganska ordentligt med olja och jag torkar inte bort den och nej, den har inte gett mig finnar eller liknande som jag har märkt av.
 
 
3. Skippa rengöringen. Som säkert alla vet så torkas huden ut av starka ansiktsrengöringar, så de kan ni skippa att använda varje dag och använda varannan istället. Huden behöver få vila också, det funkar hur bra som helst att bara använda vatten och försök att inte tvätta ansiktet varje dag. Om du nu måste rengöra så använd en mild rengöringsolja istället. Jag använder en från apoteket som heter "Eucerins skin protection shower oil".
 
 
4.Använd ansiktsmask. Du kan använda en djuprengörande och återfuktande ansiktsmask en gång i veckan eller varannan vecka. Jag brukar använda mig av honung, så enkelt och effektivt. Vintern är ett bra tillfälle att skämma bort huden :).
 
Lite extra tips:
  • Decubal, som finns att köpa på apotek, är en bra hudvårdsserie mot torr hud och det kan jag lova.Funderar testa deras läppbalsam eftersom mina läppar är omöjligt torra.
  • Drick mycket vatten, lite ljummet t.o.m.
  • Duscha kort och inte i så varmt vatten
  • Smörj även in fötterna, händerna och hela kroppen med body lotion. (noshit haha)








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?