Dagiset

2017



 
Mer än såhär kan jag tyvärr inte visa. Men här är dörren som vi går igenom för att komma till dagiset där vi praktiserar. Personalen på dagiset är jätte trevliga och allting går jättebra. Det pratas ingen engelska, förutom med våra handledare men portugisiska har jag fått lära mig. Jag älskar ju språk så jag har gärna velat lära mig att kunna kommunicera med barnen. Än så länge så kan jag räkna från 1-10, veckodagarna, runt 10 djur, former, ord som (wc, ät nu, dethär, vänta, titta här, lugn, hej, hejdå, godmorgon, ja och nej osv.). Det klarar jag mig ganska bra på när jag vet hur jag ska kommunicera med barnen med kroppsspråk. Men jag vill ändå lära mig mycket mera. Våra dagar är från klockan 09-16 och det känns riktigt på topp när man får vara ute då det är så varmt här och solen skiner. Här på dagiset är de väldigt kreativa, de pysslar och målar med allt. T.ex. diskmedel, korkar, sugrör, kulor osv. Ljudnivån är dock högre här så det tar en stund innan man vänjer sig. Men jag måste nog säga att maten är underbar! Vi får soppa först och sedan själva maten och därefter också efterrätt. Jag brukar ha svårt för nya maträtter men här har jag så gott som älskat allt jag ätit. Jag kommer sakna detta när vi åker hem. :)








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?