Kosmetologmässan 2017 & fräcka grannar

2017



 
 
 
 
 
 
 
 
Väckning 04:45 och off to Jyväskylä it was! I fredags var det somsagt Kosmetologmässa i Jyväskylä och jag började morgonen med att hämta upp 3 brudar från klassen och sedan iväg till skolan där bussen väntade. Resan dit tog 4 timmar och vi sökte först upp ett matställe, det fick bli pizzaaa. Sedan gick vi runt på mässan, vi fick gratis produkttester och köpte även en del produkter. En sväng via Espresso House och min favoritbutik New Yorker hann vi också med! Hade en trevlig skoldag på 14 timmar iallfall. Hade en riktigt mysig dag även igår.
 
Idag var det meningen att jag skulle ha firat farsdag med min familj men någon hade glömt på en lampa i bilen så den startade minsann inte. Fick fråga flera grannar om hjälp och blev bara mer och mer irriterad när alla nekade att hjälpa mig. Det värsta var nog att ägaren till bilen som var parkerad bredvid min bil så kom ut lungt och sansat med sin kompis och sade att han hade startkablar men att han var "busy", alltså upptagen. Alltså hur fräck får man vara, hans bil står parkerad centimeter ifrån min bil och ändå vägrade hjälpa. Allt detta får mig bara mera taggad inför att flytta härifrån. På tal om det! Jag tror jag har hittat den perfekta lägenheten! Måsta bara vänta på några svar först och förhoppningsvis så får jag gå på visning! Det ska bli så kul att få flytta och inreda den nya lyan, även om jag har möbler och grejor från förut så är ju ändå hälften Alexanders. Så får se hur mycket jag köper nytt och hur mycket jag behåller.
 
Imorgon ska jag jobba i Solf så måste försöka få bilen fixad tills dess. Hoppas ni får en trevlig start på veckan imorgon, kom ihåg, se det positiva i måndagen så känns det lättare! Ha det bra. ♥
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?