Ny bloggkamera

2017



 
 
 
Jag har inte visat er min nya kamera som jag köpt, men här är den. Den populära bloggkameran Sony a5000. Den var på en ganska så stor rea i april och min systemkamera har ju blivit fällt i golvet så autozoomen funkar inte längre och jag orkar inte fota i manuelltläge, så jag gick in till Gigantti och köpte denna goding. Jag minns faktiskt inte vad den kostade längre för köpte även en kameraväska skillt och den var väligt dyr såå. Men den är liten, smidig, lätt att använda, bra med vikbar skärm, wifi funktion så för över bilder via en app till t.ex. mobilen och för att inte glömma så är den skitsnygg. Men under min användning av den så är jag nog lika mycket besviken som nöjd. Att fota t.ex. outfit bilder så blir bara inte bra. Ansiktet blir avlångt i kameran och den är helt enkelt inte tillför att fota porträtt. Bilderna blir lite väl suddiga hur man än vrider och vänder och så var det något med videoinspelningen, jag minns inte ifall det var så att man inte kan zooma eller hur det var. Jag hade tänkt returnera den men eftersom priset var så långt så behöll jag den, ibland använder jag nog min systemkamera ändå. Funderar på att köpa ett nytt objektiv till den. 
 
Snö hörni! Helt sjukt att det kommer så mycket på en gång. Jag bytte till vinterdäck igår som tuur! Det började snöa igårkväll när jag körde tillbaka till Vasa och imorse tog det allt för länge att borsta bort snön från bilen. Menmen, mysigt med snö men jobbigt när man inte äger ett par ordentliga vinterskor. Har faktiskt beställt hem ett par supersnygga skor, inte så mycket till vinterskor men kommer gå ed dem iallafall! :)
 



Corinne Grönholm

http://corinnegronholm.com

Köpte denhär kameran för typ en månad sedan och har inte ännu fått till så bra bilder, men för min del handlar det nog mer om att jag inte lärt mig den så bra. Har sen tidigare en CanonEos50d så den e ganska annorlunda än Sonyn. Men låter konstigt med videoinspelningen att du inte kan zooma.. Nåväl de jag iaf skulle fråga är att har du en väska eller bara någon form av skydd åt kameran? Söker efter skydd som kunde hålla den säker men som ändå inte innebär en stor klumpig väska .. :)

Svar: Jahaa okej, ja kanske jag måste lära mig mera med den bara. Jo min Canon är också väldigt annorlunda från Sonyn. Jo en kameraväska köpte jag också, den som hörde till och den var svindyr. På gigantti köpte jag den, fick den lite ner prutad när jag köpte kameran på samma gång, men kanske Ebay skulle ha nått. :)
Natalie Sundsten


Märta

http://martas.blogg.se

Vad synd att den kanske inte var världens höjdare till kamera! Själv fotograferar jag alltid med min trusty systemkamera och alltid på manuellt läge, men skaffade nyligen en Canon G7X Mark II och den verkar hur grym som helst. Lite som den du har, men jag har inte upplevt samma problem. Jag tar inte så mycket bilder med den dock utan filmar främst. Jag förstår dock att du är besviken! När man köper en dyr kamera vill man ju att den ska funka till 100%.

Svar: Ja det var väldigt synd, kan ju inte fota outfits i den och det är ju endå en stor del som den behövs till. Aha okej, ja man vet ju aldrig med saker man köper hur bra/dåliga de egentligen är.
Natalie Sundsten







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?