Mina 3 mål inför 2018

2018



Nu är det här hörni! Ett nytt år..igen! Tiden har börjat gå så snabbt att jag blir en smula rädd, hinner ju fylla 50 innan jag fyllt 20, haha. Detta är ju det år som jag fyller hela 20 år, det är en ganska sjuk siffra. Det känns som siffran att börja ta tag i sitt liv påriktigt och ha livet planerat. Men å andra sidan så har jag en ganska så klar plan inför min framtid med studier och jobb, jag vet jag vill. Det syns ju mycket om detta "new year, new me" och vet inte riktigt vad jag ska tänka om det, klart att man får drömma och sätta mål i sitt liv, hur ska man annars ha motivation att utvecklas? Jag har själv tänkt sätta några mål inför det nya året.
 
 
Så det första målet jag har är att lära mig åtminstone en ny dans på egenhand, måste ju ha video på det också. Jag funderar att lära mig en dans som jag sedan filmar in redan i början av mars när jag är i Bali. Då ska en dansvideo upp på. Har velat göra detta länge nu, sedan många år tillbaka men det blir aldrig av, motivationen har inte riktigt nått dit. Men nu ger jag mig själv 2 månader, sedan ska allt vara klart! Förhoppningsvis kanske jag blir taggad på att göra flera danser efteråt.
 
Mitt andra mål är att börja äta nyttigare. Jag måste börja göra det nu, min tandläkare menade att jag har börjat få tanderosion. Det är när tänderna tappar lite av sin vita färg och det börjar bli genomskinligt, om tanderosionen fortsätter att växa så kommer tänderna gå sönder tillslut. Hehe, I don't want that to happennn. Men jag har haft detta löfte sedan jag var 15 år, att jag får äta hur onyttigt jag vill och njuta av världens alla sockerbomber till jag fyller 20. DÅ ska jag ta tag i mitt liv för DÅ är jag vuxen. Jag ångrar väl lite detta i efterhand nu men nåja, nyttigare har jag redan börjat med så det kommer nog gå bra trots att jag är ett godismonster, jag ska klara det!
 
Mitt tredje och sista mål inför år 2018 blir att verkligen njuta av livet. Så himla simpelt men så jvla bra. Jag ska göra det som JAG vill och mår bra av. Det var längesedan jag stått på helt egna ben utan någon vid min sida, men nu är det dags, jag ska klara mig själv! Jag ska njuta av att bo själv och umgås med riktiga vänner. Jag ska njuta av att dansa och få lära mig finska. Jag ska njuta av att gå på den roligaste utbildningen och få bli en bra kosmetolog. Jag ska sikta mot utlandspraktik i höst långt borta, jag ska sikta mot att våga och komma ur min bekvämlighetszon. Jag ska bli mitt bästa jag och njuta av livet, för vi lever ju bara en gång. 
 
Så nu mitt tips till er. Detta har man hört så många gånger men det är värt att upprepas. Glöm nu inte att gå er egen väg, om ni verkligen vill något så go for it. Livet varar inte för evigt och vem vet ens vad som händer när vi dött, antagligen ingenting alls. Då är det försent. Jag har tagit hand om många människor som legat på dödsbädden och väntat på döden. Allt de vill är att få dö, de finns inget mer de kan göra. Då har de sagt åt mig att det enda de ångrar i sitt liv är de saker som de inte vågat göra eller tog tid till att göra. Det är allt från resor till någon de var kära i. Allting är värt ett försök, du vinner tusen gånger mer än vad du förlorar. För visst är vi stolta över oss själva när vi vågat något? Det är bara en tröskel vi måsta kliva över och även om vi vet att tröskeln inte alls är hög eller farlig så vågar vi ändå inte. Människan är inte perfekt, så det är okej att inte våga ibland, men gör det inte till en vana, det är bara du själv som vet om du kommer ångra ditt val. 
 
 
 
 








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?